نام واحد :روابط عمومی

شرح وظایف: 

ارتباط با رسانه ها - عمده فعالیت:

ارسال خبر، گزارش خبری )با تصویر و یا بدون تصویر(

برگزاری مصاحبه با رؤسای ادارات و کارشناسان - جوابگویی به رسانه ها در مواردی که سوالی مطرح نموده اند

برگزاری تور بازدید اصحاب رسانه از فعالیت ها و پروژه های شاخص

برگزاری جلسات و نشست های کاری با اصحاب رسانه ‏

تهیه بریده جراید و بولتن خبری در سطح شهرستان

تهیه آرشیو فیلم و صدا از اخبار منعکس شده از صدا و سیما

تهیه گزارش عملکرد از فعالیتهای بخش ارتباط با رسانه بصورت سه ماهه در قالب ‏گزارش کارفصلی

 

ارتباطات مردمی  -عمده فعالیت:

 

تهیه و تنظیم تقویم ملاقات مردمی ، دیدار با کارکنان و اعلام به همه ‏رسانه ها، مردم و همکاران

تهیه گزارش از روند اجرای این ملاقات ها بصورت سه ماهه ‏

ارزیابی این نشست ها و ملاقات ها با ابزار فرمهای نظرسنجی ‏

برنامه ریزی برای نشست های صمیمی همکاران با مدیر بصورت بخش بخش در طی ‏هفته )همه همکاران در طی هرسال 2 نشست با مدیر داشته باشند .)‏

حضور مدیران درمجامع عمومی )مازجمعه، اجتماعات ملی و مذهبی و...)‏

همایش / مراسم / نمایشگاه - عمده فعالیت:

تهیه تقویم برگزاری همایش / مراسم / نمایشگاه

برنامه ریزی عملیاتی برگزاری نمایشگاه ‏

استفاده از امکانات روز در همایش ها، مراسم و نمایشگاهها

انتشارات - عمده فعالیت:

داشتن تقویم فعالیت انتشاراتی درسال ‏

پوشش تمام فعالیتهای مدیریت در حوزه انتشارات در قالب ‏بروشور، بنر،استند، سی دی، کاتالوگ، پوسترو... ‏

تبلیغات محیطی - عمده فعالیت:

تهیه تقویم آذین بندی ساختمان اداری به مناسبت های مختلف

نظارت بر تزئین فضای داخلی و بیرونی ساختمان های اداری

نصب پوسترها و بروشورها و کاتالوگ های تبلیغاتی درتابلوی اعلانات و...

سمعی و بصری - عمده فعالیت:

داشتن آرشیو فنی از فعالیت های سمعی بصری ‏

قابل ارائه بودن این فعالیت در کمترین زمان به مدیریت (صورت الکترونیکی ‏و حجمی)‏

نصب و پخش تصاویر برای همکاران (به مناسبت های مختلف و بهره برداری آنها)

پژوهش و افکار سنجی - عمده فعالیت

داشتن تقویم اجرایی طرح نظرسنجی طی یکسال برای فعالیتهای درون سازمانی یا برون سازمانی ‏

داشتن فرم های خام نظرسنجی برای موضوعات خاص و یا طراحی فرم جدید با ‏توجه به شرایط و فرهنگ هر شهرستان و دهستان ‏

انجام حداقل دو پروژه نظرسنجی با هماهنگی مدیریت طی سال ‏ 

عضویت در کمیته و مجامع عمومی روابط عمومی - عمده فعالیت:

        حضور فعال و مستمر در کمیته های شهرستانی (کمیته دهه فجر و...)‏

        ارائه گزارش فعالیت خود در کمیته به مدیریت شهرستان و مدیریت روابط عمومی ‏

        حضور فعال نشست های روابط عمومی سازمان ‏ ‏

بازدید از پروژه ها / افتتاحیه ها / ملاقات با مسئولین شهرستان - عمده فعالیت:

        حضور مسئول روابط عمومی طی برگزاری این برنامه ها بصورت فعال

        تهیه خبر و گزارش خبری باتصریح به رسانه های گروهی ملی ومحلی

هماهنگی برای حضور در مراسم های شادی و غم همکاران - عمده فعالیت:‏

       داشتن برنامه برای نحوه حضور همکاران و روابط عمومی در مراسم های شادی و ‏غم همکاران ‏

        انتشار پیام تبریک یا تسلیت از طرف مدیر و کارکنان

        انعکاس این برنامه در سطح داخلی سازمان با توجه به فرهنگ قومی و محلی هر ‏منطقه ‏ ارتباطات الکترونیکی

الف - ارتباطات الکترونیکی (‏ICT‏ )‏ - عمده فعالیت:

        داشتن اطلاعات کافی و بهره گیری از فن آوریهای ‏IT

         ایجاد ارتباط الکترونیکی بصورت مداوم با سازمان

         ایجاد صندوق پستی الکترونیکی فعال اختصاصی روابط عمومی در هربخش

         به روزکردن اخبار بخش درسایت سازمان

‏ ‏ ب - پیام کوتاه - عمده فعالیت:

       داشتن لیست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندی شده ‏

        تهیه متون پیام کوتاه برای مناسبت ها و برنامه های هر بخش بر اساس فرهنگ و ‏شرایط اقلیمی هر بخش به تفکیک پیام هر بخش