تلفن: 021-88953400-3
ایمیل: info@ivo.ir
کد پستی: 1431684965
  • 1399/08/19 - 16:01
  • تعداد بازدید: 1426
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی در روستاهای آواز و محمدآباد طبس شهرستان درمیان

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان، مهدی عارفی نیا رئیس شبکه با بیان این خبر گفت: روستای محمدآباد طبس سومین روستایی بود که در هفته پدافند غیرعامل بنا بر شرایط ویژه روستا(جمعیت انسانی، دامی، و موقعیت جغرافیایی) شاهد برگزاری کلاس آموزشی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دامی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب بوده است.

عارفی نیا تصریح کرد: در این کلاس راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر تب كریمه- کنگو، تب مالت، هاری، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب برفکی، ppr  و آنتروتوکسمی  به حاضرین ارائه شد.

همچنین در كلاسی دیگر در روستای آواز این شهرستان، راه‌های پیش گیری و کنترل بیماری‌های تب مالت، تب کریمه- کنگو و هاری به دامداران توضیح و به سؤالات آنان پاسخ داده شد.

دكتر عارفی نیا در این باره گفت: دامپزشکی جهت حفظ و حراست از سرمایه عظیم ملی برنامه‌های گسترده  و متنوعی را به اجرا گذاشته که از جمله مهمترین و تأثیرگذارترین آن‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی و آشنا ساختن شهروندان با بیماری‌هایی بوده است که به واسطه دام آنان را تهدید می‌کند.

عارفی نیا افزود :هفته پدافند غیرعامل فرصتی بود تا بهره برداران صنعت دام و طیور با عواقب رعایت نکردن نکات بهداشتی درمزارع پرورش دام و مصرف غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی آشنا شوند.

 

  • گروه خبری: آموزش و ترویج
  • کد خبر : 257406
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه