• 1399/05/28 - 08:35
  • تعداد بازدید: 1041
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید مدیر کل دامپزشکی خوزستان از مجتمع پرورش میگوی چوئبده

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با حضور در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آخرین وضعیت مزارع پرورش میگو و بیماری های مرتبط را مورد بررسی قرار داد.

دکتر مصطفی کنار کوهی ضمن دیدار با پرورش دهندگان از نزدیک روند پرورش میگو و وضعیت بیماری در منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید که به اتفاق  روساء و کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی و اداره دامپزشکی آبادان صورت گرفت از مزارع پرورش میگو و پروژه نرسری در یکی از مزارع تکثیر سایت چوئبده آبادان بازدید به عمل آورد.

کنارکوهی در این بازدید بر آمادگی کارشناسان دامپزشکی جهت اعمال نظارت های شبانه روزی بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از هرگونه بیماری و برگزاری دوره آموزشی تاکید کرد.

وی افزود: در سال جاری با رعایت دستورالعمل های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور موفق به تولید میگو بدون بیماری شده ایم و تاکنون تلفاتی در حوضچه های پرورش میگو گزارش نشده است و عملیات برداشت میگو از یکی از مزارع زیر کشت مجتمع بدلیل رشد خوب و رسیدن به وزن ایده آل متوسط ۲۰ تا ۲۳ گرم با حضور  عوامل اجرایی انجام شد و پیش بینی می شود مزارع دیگری از هفته آینده عملیات صید و برداشت را آغاز خواهند کرد و این روند تانیمه مهرماه سالجاری ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است در سالجاری ۱۵ مزرعه میگو با مساحت ۶ /۱۵۷ هکتار زیر کشت میگوی پرورشی وانامی قرار گرفته است.

شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان و در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی آبادان واقع شده است.

 

 

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 254855
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه