• 1399/03/25 - 08:47
  • تعداد بازدید: 1041
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر کل دامپزشکی استان یزد در حاشیه بازدید از کشتارگاه معین دام گفت:

دامپزشکی پشتوانه قویی برای کشتارگاه ها است

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان یزد در این دیدار که با همراهی معاون سلامت، مسئول قرنطینه و سرپرست اداره نظارت صورت گرفت ابتدا از فضای کشتارگاه بازدید به عمل آمد و سپس در محل سالن اجتماعات کشتارگاه در خصوص چالش‌ها و مشکلات موجود بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دشتی و ناصر بافقی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مدیر کل و هیئت همراه در کشتارگاه معین دام به بیان چالش ها و مشکلات پیش روی خدمات کشتارگاهی پرداختند و عمده مشکلات موجود را عدم استقبال تعدادی از قصاب ها از مرحله پیش سرد گذاری و کشتار غیرمجاز ذکر نمودند.
مدیر کل دامپزشکی استان یزد در ادامه با ذکر این مطلب که اهداف دامپزشکی در چارچوب پروتکل های بهداشتی تعریف می شود افزود هدف اصلی دامپزشکی حفظ امنیت و بهداشت غذایی جامعه است.
علی فاتحی نیا در ادامه گفت: رویکرد دامپزشکی کمک به تولید و حفظ سرمایه دامی از طریق فراهم نمودن شرایط برای سرمایه‌گذاری در این بخش می باشد لذا تعاملات خوبی با مجموعه معین دام داشته‌ایم و این تعاملات ادامه خواهد داشت و هدف از این تعاملات جلوگیری از ایجاد شکاف و به بن بست رسیدن است.
فاتحی نیا در ادامه با تاکید به مرحله پیش سردگذاری گفت: باید تمام مراحل زنجیره بهداشتی کشتار انجام شود که این زنجیره به مرحله پیش سرد گذاری ختم می شود تا از شیوع بیماری مشترک بخصوص تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جلوگیری شود و گوشت سالم به دست مصرف کننده برسد.
این مقام مسئول با اعلام اینکه در یک ماه گذشته ۱۵ پرونده کشتار غیر مجاز در استان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است افزود: بیماری های مختلف دام و طیور به طور شبانه‌روزی در استان رصد و پایش می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد، کشتار غیر مجاز تخلف از ضوابط و آیین نامه های بهداشتی می باشد و در ادامه گفت: در صورت مشاهده هر گونه کشتار غیر مجاز و عرضه گوشت بدون مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی توسط بازرسان دامپزشکی به جد با خاطیان برخورد شده و موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به امکانات ذبح و بسته بندی گوشت و تجهیزات پیش سرد در کشتارگاه صنعتی معین دام افزود : سلامت غذای مردم از هر اولویتی برای سازمان دامپزشکی مهم تر است و کلیه توزیع کنندگان گوشت در استان مکلف به استفاده از ظرفیت‌های بهداشتی کشتارگاه های صنعتی استان بوده و کشتارگاه ها نیز باید از خروج لاشه گوشت بدون طی مرحله پیش سرد جدآ خودداری کنند.
این جلسه با تصویب صورتجلسه ای در خصوص الزام کشتارگاه به رعایت موازین بهداشتی از جمله پیش سرد گذاری و انتقال گوشت با خودروهای سردخانه دار به محل عرضه به پایان رسید.
در انتهای این دیدار نیز از محل احداث میدان دام و واحد قرنطینه در محل کشتارگاه بازدید به عمل آمد.

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 252819
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه