• 1398/09/04 - 08:34
  • تعداد بازدید: 436
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

فعالیت کلینیک های دامپزشکی در پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام بسیار حائز اهمیت می باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی این استان به همراه «دکتر کامران درخشنده» رئیس اداره دارو و درمان اداره کل و «دکتر امیرحسین نقی پور» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از درمانگاه های حیوانات خانگی در استان بازدید و از نزدیک مشکلات و فعالیت های آنان را بررسی کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن بازدید از بخش های مختلف این درمانگاه ها، اظهار داشت: با توجه به تمایل نگهداری حیوانات خانگی و نیاز آگاهی مردم از خدمات بهداشتی و نگهداری اصولی حیوانات خانگی و وجود برخی بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان، دامپزشکان ما بهترین افرادی هستند که می توانند در جامعه نحوه نگهداری حیوانات خانگی، مسائل و مشکلات بهداشتی را با توجه به مهارت و تخصص های علمی که دارند با ارائه آموزش، مراقبت و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال به انسان را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داده و سلامت جامعه را تضمین کنند.

وی در ادامه از امکانات این درمانگاه ها بازدید کرد و گفت: فعالیت کلینیک های دامپزشکی در پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام بسیار حائز اهمیت بوده و می توانند دامپزشکی استان را در پیشگیری از بیماری های دامی کمک نمایند.

دکتر محمودرضا رسولی افزود: خدمات کلینیک های دامپزشکی محدود نبوده و درمانگاه های عمومی و مجاز، آماده ارائه خدمات به تمام دام ها می باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر 47 درمانگاه نیمه وقت و تمام وقت، 45 داروخانه دامپزشکی، پنج واحد آزمایشگاه، 18 مرکز مایه کوبی و شش شرکت پخش دارو در حوزه دام و طیور استان همدان فعالیت دارند.

 مدیرکل دامپزشکی استان در پایان این بازدیدها ضمن ارائه توصیه و راهنمایی، دستورات لازم جهت رفع نواقص و مشکلات به واحد دارو و درمان این اداره کل را صادر نمود.

 

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 246213
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه