• 1403/05/02 - 09:55
  • تعداد بازدید: 151
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با تاکید دکتر نوروزی و آغاز دوره «مدیریت سبز»

سازمان دامپزشکی کشور گام نخست خود به سوی «مدیریت سبز و پسماند » را محکم برداشت

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس این سازمان در دوره کارگاه آموزشی «مدیریت سبز » با تدریس دکتر «علی شاه‌ علی» مدرس دانشگاه و ممیّز گواهینامه مدیریت سبز شهر تهران که با حضور همکاران ستادی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، بر اهمیت رعایت نکات زیست محیطی به عنوان تکلیفی شرعی و قانونی تاکید نموده و گفت: توجه به بازگشت به طبیعت، هستی دادن به زندگی در حوزه‌های مختلف طبیعت و توجه به توصیه‌های ادیان مختلف به ویژه اسلام در مورد رعایت بهداشت محیط زیست ایجاب می‌کند که با نگاهی دیگر به آنچه در عالم بر محیط زیست می‌‍‌گذرد، نظر کنیم و راه‌های برون رفت و کمک به بهبود وضعیت محیط زیست را بررسی و  به ارائه راهکارهای مناسب بپردازیم.
 
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به دفعات به اهمیت حفظ محیط زیست تاکید داشته و مسئولین را به صیانت از آن توصیه نموده اند، گفت: در صدر اسلام نیز  به کرات در احادیث معتبر نقل شده از ائمه، بر اهمیت مراقبت از محیط زیست، احترام به طبیعت و درختان، حیوانات و همچنین حفاظت از خاک و زمین تاکید متعدد شده است.
 
دکتر نوروزی با بیان اینکه طبیعت چرخه مشخص و تاثیرگذاری در زندگی همه شهروندان هر جامعه دارد گفت: هر گونه برخورد بد با طبیعت منجر به بازگشت تبعات منفی آن به زندگی خود افراد آسیب زننده به طبیعت است.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با خطاب قرار دادن دکتر برائی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان خواستار مساعدت ویژه در نهادینه شدن مباحث مدنظر مدیریت سبز گردید و افزود: در این رابطه باید در حوزه اعتبارات، اصلاح ساختارها و فرهنگ سازی، اقدامات اساسی صورت پذیرد.
 
 
دکتر نوروزی ابراز امیدواری کرد این جلسه و کارگاه‌های مشابه در دستور کار، موجب تحقق برخی رفتارهای جدید مراقبت از محیط زیست در مجموعه سازمان و همچنین زندگی شخصی همکاران سازمان دامپزشکی گردد.
 
دکتر «علی شاه علی»، مدرس دانشگاه و ممیّز گواهینامه مدیریت سبز شهر تهران نیز پس از سخنان ریاست سازمان دامپزشکی کشور، ضمن تحسین و تشکر از حمایت قاطع دکتر نوروزی از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی و تاکید وی بر تغییرات مثبت در سیستم مدیریتی سازمان دامپزشکی کشور با رویکرد مدیریت سبز، به تشریح بخشی از مخاطرات جدی کم توجهی به محیط زیست در مناسبت‌های ملی به ویژه مناسبت های مذهبی پرداخته و اذعان داشت رعایت حال محیط زیست جزو تاکیدات ائمه و بزرگان دین در درازای تاریخ بین پیروان خود نیز بوده اند.
 
وی در این دوره آموزشی دو ساعته، در مورد آلودگی محیط زیست و تاثیر آن بر سلامتی انسان صحبت نمموده و راهکارهایی جهت پیشگیری از مخاطرات سهل انگاری در مراقبت از محیط زیست در هر شرایط از زندگی حتی با وجود برخی سختی ها در رعایت آن ارائه کرد.
  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 322894
کلمات کلیدی
حامد فاضلی

حامد فاضلی

تصاویر

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه