• 1401/01/26 - 15:52
  • تعداد بازدید: 439
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد:

گرامیداشت فضائل ممتاز «ام‌المومنین» و بانوی نمونه جهان اسلام در سازمان دامپزشکی کشور

همکاران سازمان دامپزشکی کشور واپسین روز کاری هفته جاری را با گرامیداشت «ام‌المومنین» حضرت خدیجه (سلام الله علیها) به پایان بردند و در محضر نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی فضائل نخستین همسر پیامبر (ص) را که بیشترین طول مدت زندگی را با پیامبر (ص) داشت و ضمن اینکه اولین زن ایمان آورنده به پیامبر اکرم (ص) و نخستین زن حامی پیامبر (ص) بود و در عین حال اولین ایثارگری هم بود که تمام اموالش را در اختیار پیامبر (ص) قرار داد، به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، ظهر روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت درگذشت بانویی مظلوم که حق بزرگی بر بشریت و مسلمانان دارد و در غریبی اسلام با مال و جان خود این نهال نوپا را آبیاری کرد و خداوند به پاس خدماتش بهترین همسر و بهترین فرزند و بهترین داماد و بهترین نسل را به او عطا کرد؛ میزبان مراسمی معنوی در نمازخانه سازمان دامپزشکی کشور بود. مراسمی با حضور میهمانی ویژه به نام حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «سیدحسن ربانی»، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی. آیینی که دکتر «سید محمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور و حجت الاسلام دکتر «سید اسماعیل حسینی مقدم» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز در آن حضور داشتند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «سیدحسن ربانی»، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی پس از ذکر فضائل خاص ماه مبارک رمضان به مناسبت سالروز درگذشت حضرت خدیجه(سلام الله علیها) به تشریح ویژگی های شخصیتی و معنوی این بانوی سر آغاز معرفی دین اسلام پرداخت و گفت: ام المومنین از کرامت بسیار زیادی نزد پیامبر گرامی برخوردار بودند. بانویی که با وجود شرایط سخت فکری آن زمان به پیامبر ایمان آوردند و سپس نه بخشی از مال خود را، بلکه با وجود آنکه تاجری موفق بودند تمام مال خود را در راه اسلام و برای دفاع از پیامبر و ولی زمان خود عطا نمودند.
وی با اشاره به اینکه بانوان مسلمان در کشورمان نیز می‌توانند با الگو گرفتن از ام المومنین یاور و مشوق باورهای همسرانشان شده و دلگرم کننده آنها باشند اظهار کرد: ارادت حضرت خدیجه به پیامبر اسلام به قدری بود که حتی تا واپسین لحظه های زندگی در این دنیا هیچ حاجتی را از پیامبر عنوان نکردند و مظهر محبت و مهربانی نسبت به پیامبر اکرم (ص) بودند.
در ادامه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی به تشریح و یادآوری برخی از فضائل معنوی و سلامت بخش روزه داری در ماه میهانی خداوند پرداخت و افزود: کرامت و عظمت این ماه از آن رو بیشتر از سایر ماههای سال است که ضیافت آن در محضر خداوند متعال متفاوت از هر میهمانی مجلل و پر ریخت و پاش بوده و سرشار از حس و حال معنوی و نورانی است. ماهی که خویشتن داری و تمرین اراده در کنار مراعات آداب میهمانی در محضر میزبانی به بزرگواری خالق متعال شکوهی بی‌همتا دارد.

  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 284072
کلمات کلیدی
حامد فاضلی

حامد فاضلی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه