• 1398/12/10 - 10:45
  • تعداد بازدید: 529
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اقدامات دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد برای پیشگیری از بیماری كرونا در مجموعه اداری

دامپزشکی استان با ایجاد رویه ای یکپارچه و سازماندهی شده و با استفاده از ابزارهای متعدد اطلاع‌رسانی در تلاش برای پیشگیری برای ورود کروناویروس به این مجموعه است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، از هفته گذشته تا کنون اقدامات متعددی از طریق ابزارهای اطلاع رسانی از جمله  اطلاعیه و اینفوگرافی ارسال پیام های بهداشتی و ... نسبت به آگاه‌سازی كاركنان درمورد نحوه پیشگیری از ابتلا به كرونا ویروس و راه‌های مقابله با آن صورت گرفته است.

مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : تهیه و توزیع ماسك‌های فیلتردار  ، دستکش های یکبار مصرف ، اسپری ضدعفونی کننده دست ها و توزیع میان پرسنل ، و ممانعت از حضور كاركنان دارای بیماری خاص نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

فرشاد حیدری گفت:  در این راستا کلیه محوطه اداری ، خودروهای سازمانی و پارکینگ خودروها  بطور کامل ضدعفونی نیز گردیده است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی استان  همچنین در ادامه به شهروندان در خصوص  پیشگیری از این بحران ایجاد شده در بحث مواد خام با منشاء دامی گفت :  خرید فرآورده‌های خام دامی بویژه گوشت از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی با مهر و لیبل بازرسی دامپزشکی در کشتارگاه‌ها، شستن منظم دست‌ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و یا عطسه، پختن کامل تخم مرغ و گوشت و پرهیز از تماس نزدیک با افراد دارای علائم بیماری‌های تنفسی همچون سرفه و عطسه، مد نظر قرار گیرد.  همچنین به عنوان یک اقدام خوب بهداشتی غذایی، جهت جلوگیری از آلودگی متقاطع غذاها ضروری است که به مدیریت و مواظبت از فرآورده‌هایی همچون شیرخام و گوشت یا سایر فرآورده‌های دامی نپخته نیز توجه کرد.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد خوشبختانه تا کنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 249914
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه