• 1399/03/31 - 08:03
  • تعداد بازدید: 799
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی صورت پذیرفت:

حضور مدیر کل دامپزشکی استان یزد در اردوی جهادی

علی فاتحی نیا با حضور در اردوی جهادی برگزار شده در روستای میل سفید شهر خضر آباد با اهالی روستا به بحث تبادل نظر در خصوص وظایف دامپزشکی و خواسته های مردم پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان یزد، علی فاتحی نیا به همراه شریعتمدار، رئیس شبکه دامپزشکی و نبوی زاده ریاست جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر پس از بازدید از اقدامات بعمل آمده و در حال اجرا توسط پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر در محل مسجد این روستا با اهالی روستا به گفتگو و آموزش ایشان پرداخت.
وی رسالت دامپزشکی را پیشگیری و حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و همینطور حفظ منابع دامی کشور ذکر نمود و گفت: در بخش خضر آباد یک پست دامپزشکی با دو نفر نیرو در حال خدمت رسانی به اهالی این روستا و روستاهای اطراف هستند که با انجام واکسیناسیون,سمپاشی و دیگر اقدامات پیشگیری کننده بر آنیم تا خدمات ارزنده ای به اهالی برسانیم.
در ادامه این مقام مسئول خواسته ی اهالی و نظرات ایشان را شنیده و قول همکاری و مساعدت لازم در اجرای خدمات هر چه بهتر به ایشان داد.
فاتحی نیا در ادامه در خصوص بیماریهای مشترک از جمله تب مالت گفت: بیماری های مشترکی مانند تب مالت که آموزش و پیشگیری از آنها بر عهده ی دامپزشکی است و در این خصوص با انجام واکسیناسیون وآموزش توسط پرسنل دامپزشکی سعی در کنترل و ریشه کنی این بیماری ها می شود.
این مقام مسئول در ادامه با ذکر این مطلب که همکاران ما با واکسیناسیون و سم پاشی در حال انجام وظیفه هستند گفت: فعالیت ما به این اردو ختم نخواهد شد و این ارتباط مستمر و ادامه دار خواهد بود.
وی در ادامه در خصوص آشنایی اهالی با بیماریهای دامی از جمله تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک ،تب مالت و اصول سم پاشی نکات آموزشی لازم را بیان نمود و همچنین از اهالی خواست تا مسائل قرنطینه ای را رعایت نموده تا از انتقال بیماری جلوگیری شود.

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 252971
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه