رئیس دامپزشکی نهبندان خبر داد:توقیف خودروی بدون مجوز حامل شتر در نهبندان
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: یک دستگاه خودرو فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی حامل 12 نفر شتر که از مسیرهای فرعی شهرستان تردد میکرد با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی نهبندان، محمد راهانجام اظهار داشت: یک دستگاه کامیون فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی که از مسیرهای فرعی شهرستان تردد میکرد با همکاری نیروی انتظامی توقیف و تعداد 12 نفر شتر کشف شد.وی، بیماری کرونا ویروس(مرس) را به عنوان یکی از خطرناکترین بیماریهای منتقله از شتر به انسان عنوان کرد و افزود: عدم توجه و رعایت مسائل بهداشتی قرنطینهای دامپزشکی سبب بروز خسارات سنگین و جبرانناپذیری از قبیل شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام و همچنین تهدید صنعت دامپروری استان میشود.رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان یادآور شد: محموله توقیفی پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.راهانجام همچنین از ضبط و معدومسازی بیش از 300 کیلوگرم گوشت سفید و قرمز در این شهرستان خبر داد.وی افزود: اکیپهای نظارت دامپزشکی در دو نوبت کاری صبح و عصر از مراکز و واحدهای عرضه فرآوردههای خام دامی بازدید بهداشتی به عمل آوردند.رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ضمن اظهار رضایت از وضعیت بهداشتی مراکز عرضه فرآوردههای خام دامی در سطح شهرستان، تصریح کرد: در یک ماه گذشته تعداد 124 مورد بازدید بهداشتی از مراکز یاد شده صورت گرفت که در آن مقدار 301 کیلوگرم گوشت مرغ و گوشت گوسفند و بز به علت عدم رعایت شرایط نگهداری و بهداشتی کشف و پس از طی مراحل قانونی معدوم شد.راهانجام خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و جلوگیری از مسمومیتهای غذایی که گاهی سبب مرگ انسان نیز میشود کنترل و نظارت شدید بر رستورانهای بینراهی از دیگر برنامههای دامپزشکی در این مدت بوده است.
Leave a Comments