• 1396/12/07 - 12:00
  • تعداد بازدید: 189
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز واکسیناسیون تب برفکی فاز سوم سال 1396

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان از آغاز مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در دامهای سبک و سنگین استان سمنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، دکتر مهدی اصغری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر افزود: مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در دامهای سبک و سنگین استان سمنان آغاز شده و در این مرحله حدود 45000 هزار رأس دام سنگین ( گاو و گوساله) و 600000 رأس دام سبک (گوسفند و بز) مایه کوبی می شوند.



وی در ادامه  با اعلام اینکه هزینه و تزریق واکسن رایگان است، افزود: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که سریع منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد، بنابراین باید مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز رعایت شود و دامداران از خریدوفروش دام بدون مجوز خودداری کنند.



رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اضافه کرد: برای اجرای کامل و دقیق این واکسیناسیون در واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی  اکیپهای واکسیناسیون دامپزشکی دولتی و خصوصی  بمدت یکماه  از تاریخ 06/12/96 لغایت  06/01/97  دامهای سنگین استان  را واکسینه می کنند.



دکتر اصغری در پایان علائم بیماری تب برفکی را زخم دردهان، زبان، پستان و سم حیوان عنوان کرد و از دامدارن عزیز درخواست نمود اگر موردی از علائم بیماری تب برفکی را مشاهده نمودند با سامانه اطلاع رسانی  ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان سمنان تماس حاصل نمایند..


  • گروه خبری:
  • کد خبر : 189685
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه