• 1396/09/04 - 12:00
  • تعداد بازدید: 126
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اعلام آمادگی دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی برای گسترش همکاری ها با دامپزشکی استان

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی از اعلام آمادگی این دفتر برای گسترش همکاری ها با دامپزشکی استان خبر داد.

دکتر وحید قربانی، در دیدار با معاون سلامت، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اعلام داشت: وظیفه ذاتی دامپزشکی تامین سلامت دام و طیور و ارتقای امنیت غذایی بویژه در جامعه روستایی است و اعتقاد دارم اگر در تولیدات روستایی، موارد بهداشتی رعایت نشود خسران عظیمی در انتظار سرمایه دام و طیور استان خواهد بود.


وی در این دیدار که در دفتر اداره کل امور روستایی استانداری انجام پذیرفت اظهار داشت: برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آماده هر نوع همکاری هستیم و استفاده از طرفیت دهیاران را در اولویت همکاری ها قرار داده ایم.


قربانی، مهاجرت جامعه روستایی را دغدغه مهمی دانست و یادآور شد عدم مهاجرت روستاییان به ایجاد اشتغال و حفظ سرمایه دام وطیور منوط است و دامپزشکی در این بین نقشی اساسی دارد.


دکتر محمد رشتی باف، معاون سلامت دامپزشکی استان نیز در این دیدار، خاطرنشان ساخت: مخاطرات طیور روستایی و عدم توجه برخی از پرورش دهندگان روستایی به دستورالعمل های دامپزشکی از نگرانی های ما می باشد.


وی گسترش ارتباط با دهیاران برای انتقال مفاهیم آموزشی و اطلاع رسانی را بسیار مهم دانست و یادآور شد بایستی هر نوع حمل و نقل طیور بویژه در روستاها با مجوز دامپزشکی باشد.


دکتر شهرام شرقی، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی نیز در این یدار با اشاره به مخاطرات اقتصادی و اجتماعی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خواستار آن شد تا در طرح های روستایی مرتبط با پرورش طیور، حتما از نظرات کارشناسی دامپزشکی بهره گیری شده و هر نوع پرورش طیور روستایی با مدیریت بهداشتی دامپزشکی همراه شود.


 

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 207247
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه