• 1396/07/16 - 12:00
  • تعداد بازدید: 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افزایش 114 درصدی صادرات خوراک دام و طیور از استان به کشورهای همسایه

صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان رضوی به مقصد کشورهای افغانستان و ترکمنستان بیش از 114درصد افزایش داشته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی همزمان با روز ملی دامپزشکی با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات خوراک دام و طیور از ابتدای سال جاری 3440 تن به ارزش بیش از یک میلیون و 719 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 988 تن افزایش داشته است.


دکتر محمد رشتی باف در مورد صادرات خوراک دام و طیور نیز اعلام داشت: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است جزءبا کیفیت ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از 60کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.


رشتی باف، تلاش اداره کل دامپزشکی را در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دانست و یادآور شد، اقدامات دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت و استاندارد واحدهای تولیدی از جمله موارد مهم در بقای این کارخانجات و حضور محصولات آنها در بازارهای داخلی و خارجی است.


وی یادآور شد کلیه محموله های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد ودقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.


رشتی باف، یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 196971
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه