• 1396/10/18 - 12:00
  • تعداد بازدید: 130
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

انجام مراقبت از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان خوزستان

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با بیان اینکه هر ساله در فصول سرد سال مهاجرت پرندگان از کشورهای همجوار به زیستگاه‌ها و تالاب‌های استان انجام می‌شود که عامل ورود ویروس به منطقه است گفت: برنامه‌های پیشگیری و مدیریت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با توجه به قوانین سازمان دامپزشکی کشور همه ساله در جهت کنترل این بیماری اجرا می‌شود.

 دکتر مصطفی کنارکوهی افزود: افزایش مراقبت های آنفلوانزای پرندگان با توجه به بروز کانون های جدید در کشور خصوصا واحدهای صنعتی از جمله مراقبت های فعال و غیر فعال از واحدهای صنعتی و زیستگاه ها و بررسی کانون های بیماری و موارد مشکوک در حال حاضر در حال انجام می باشد



کنارکوهی با بیان اینکه مراقبت غیرفعال و فعال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با استفاده از نمونه گیری‌های لازم انجام می‌شود اظهار داشت: در این مدت تلفات در مرغداری های شهرستان های استان بررسی و نمونه برداری از مزارع مرغ مادر جهت انجام آزمایشات آنفلوانزا،نیوکاسل،برونشیت و ... صورت گرفت.



 وی بر آموزش گروه‌های هدف شامل مرغداران، روستاییان، دانش آموزان و اطلاع رسانی همگانی، تشدید اقدامات بهداشتی-قرنطینه‌ای در سطح مزارع پرورش طیور و نظارت بر نقل و انتقال طیور بومی و صنعتی  تاکید کرد.


  • گروه خبری:
  • کد خبر : 194689
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه