• 1396/07/17 - 12:00
  • تعداد بازدید: 66
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
وزیر جهاد کشاورزی در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی عنوان کرد:

اگر مجاهدت دامپزشکان نبود امروز شاهد فجایع جبران ناپذیری در کشور بودیم

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور ، مراسم ویژه بزرگداشت روز ملی دامپزشکی و اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دامپزشکی با عنوان "بیطار" صبح امروز دوشنبه 17 مهرماه 96 با حضور مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ،دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و با شرکت مدیران، دامپزشکان، فعالان عرصه دامپزشکی و  میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.


مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم از زحمات برگزارکنندگان مراسم روز ملی دامپزشکی تشکر نمود و این روز را به تمامی فعالان عرصه دامپزشکی تبریک گفت.




وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسائل مربوط به دامپزشکی هم از پیچیدگی زیاد و هم از ظرافت بالایی برخوردار است و کوچکترین غفلت در این امر آثار زیان اری را به جای خواهد گذاشت و این امر نشانه حساسیت وظیفه و مسئولیت دامپزشکان است.

مهندس حجتی در ادامه گفت :کار همه عزیزانی که در امر دامپزشکی، خواه در مجموعه های دولتی یا غیر دولتی در عرصه دام و فراورده های دامی فعالیت می کنند از حساسیت بالایی برخوردار است و باتوجه به شرایط امروزی جامعه، حجم این فعالیت ها روز به روز بیشتر می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دهه های پیش میزان تاثیر و حجم عملیات دامپزشکی کمتر بود و به عنوان نمونه در سالهای ابتدایی انقلاب نهایتا چند ده تن مرغ تولید می کردیم اما اکنون تولید گوشت مرغ به چند میلیون تن در سال رسیده است که مرهون تلاش تولیدکنندکان و نظارت بهداشتی فعالان عرصه دامپزشکی است.

مقام عالیه وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: در گذشته خبری از تولید گوشت شترمرغ در کشور نبود، اما اکنون دومین کشور دنیا در تولید گوشت شتر مرغ هستیم و این امر نیز مرهون تلاشهای همه فعالان این عرصه است.

مهندس حجتی با اشاره به مشکلات  و بحرانهای عدیده ای که در سالهای اخیر در حوزه  بیماری های دامی ایجاد شده گفت: اگر مجاهدت دامپزشکان نبود امروز شاهد فجایع جبران ناپذیری در کشور بودیم.

وی گفت : تلاشهای فعالان عرصه دامپزشکی در تقویت ثروت ملی، رشد اقتصادی کشور، افزایش درآمد خانوارها و اشتغال زایی در کشور بسیارموثر است .

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش مراودات جهانی و گسترش ارتباطات جهانی در خصوص مبادلات غذایی گفت : در بخش تهیه و واردات پروتئین حیوانی و افزایش صدور لبنیات و آبزیان، مرهون نظارت دقیق دامپزشکان هستیم.

مهندس حجتی گفت: یکی دیگر از زمینه های رو به رشد کشور ، توجه به بحث تغذیه و خوراک دام است که نقش دامپزشکی در آن به خوبی مشاهده می شود و اگر چه دامپزشکان در این حوزه تا کنون به خوبی عنل کرده اند اما بایستی آنرا توسعه دوچندان بخشید.

مهندس حجتی در پایان با اشاره به آگاهی از مشکلات عدیده دامپزشکان گفت: به دنبال حل جدی این مشکلات هستیم و امیدوارم همه بتوانیم در کنار هم در خدمت نظام و انقلاب اسلامی ، مردم و نسل های آتی باشیم.

در ادامه این مراسم از تولید کنندگان برتر کشور در حوزه دام و فراورده های دامی تقدیر به عمل آمد.



  • گروه خبری:
  • کد خبر : 201673
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه