• 1396/05/08 - 12:00
  • تعداد بازدید: 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های استان مرکزی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: دوره آموزشی یکروزه ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان مرکزی با حضور 15 نفر از روحانیون ناظر ذبح شرعی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی،  حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین ربیعی افزود: تدریس این دوره آموزشی را حجت الاسلام قره خانلو معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور برعهده داشت و توضیحات مبسوطی را در خصوص اهمیت غذای سالم و حلال و شرایط آن از نظر فقها و مراجع مطرح کرد.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: در این دوره آموزشی بر لزوم توجه به ذبح شرعی درکشتارگاه در راستای نظارت بیشتر بر کشتار درست و ذبح اسلامی در جهت ارائه غذای پاک و حلال به مردم تاکید شد.


حجت الاسلام قره خانلو معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه قانون ذبح شرعی به لحاظ اهمیت اعتقادات مردمی و تاکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در حال حاضر در کشتارگاهها عملیاتی و اجرا می شود، ادامه داد: نظارت بر غذای حلال و ذبح شرعی یکی از بزرگترین اعمال خیر بوده که هر چه بر این مسائل در جامعه دقت بیشتری شود آثار معنوی بیشتری دارد.


حجت الاسلام قره خانلو گفت: یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی تهیه غذای سالم و حلال برای مردم است که این امر به عنوان یک اصل مهم در دستورات شرع مقدس اسلام و ادیان الهی به آن توجه ویژه شده است.


وی افزود: حضور ناظرین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین شرعی در کشتارگاه های دام و طیور، سلامت محصولات این مراکز را از ابعاد بهداشتی و حلال بودن تضمین کرده و این موارد نیز بسترساز امنیت غذایی جامعه و در نتیجه سلامت روح و جسم افراد است.


وی ابراز داشت: دوره آموزش ذبح شرعی جهت ارتقای سطح علمی ناظرین ذبح شرعی در استانها  سالانه یک مرحله برگزار می شود و  امروز آنها با شرکت در یک کارگاه آموزشی، آموزش های لازم برای رعایت کامل امور مربوط به ذبح دام و فنون مهارت های شرعی را فرا گرفتند.


در پایان این دوره، گواهی آموزشی به ناظرین ذبح شرعی اعطا شد.


 


 






  • گروه خبری:
  • کد خبر : 208434
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه