• 1396/09/28 - 12:00
  • تعداد بازدید: 137
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیش از 22 هزار مورد بازدید کارشناسی، بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در سیستان و بلوچستان

دکتر حمید جانفدا از بازدید کارشناسی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در استان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان از انجام بیش از 22 هزار مورد بازدید کارشناسی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در استان خبر داد.


 


دکتر حمید جانفدا گفت: به منظور اطمینان از سالم بودن فرآورده های خام دامی، کارشناسان دامپزشکی  بطور مستمر بر تمامی مراحل تولید، نگهداری، حمل و نقل و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت دارند و در صورت برخورد با فرآورده های غیر قابل مصرف، سریعاً نسبت به خارج نمودن آن از چرخه مصرف اقدام می نمایند.


وی افزود: از ابتدای سالجاری تعداد 22541 مورد بازدید کارشناسی توسط کارشناسان دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است. همچنین در مدت مذکور موارد بازدید از خودروهای حمل دام وفرآورده های خام دامی 10984 مورد بوده است.


ایشان در ادامه بیان داشت: در این مدت 360 مورد نمونه برداری از 145 محموله یا مرکز تولید و عرضه انجام شد و مورد آزمایش قرار گرفته است؛ که پس از آزمایش، مقدار 117595 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی به علت فساد و غیرقابل مصرف بودن از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم گردید.

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 204049
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه