• 1396/09/05 - 12:00
  • تعداد بازدید: 119
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیماری سندرم تنفسی شتر در خراسان جنوبی مشاهده نشد

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی به پایش و مراقبت های دامپزشکی در حوزه شترداری اشاره کرد و گفت: بر اساس فعالیت های صورت گرفته بیماری سندرم تنفسی در جمعیت شتر استان مشاهده نشد.


 


به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر « محمد اصغرزاده » در این رابطه افزود: از ابتدای امسال 151 مورد بازدید در حوزه رصد بیماری تنفسی شتر انجام شده و بیش از 3 هزار 50 نفر شتر  مورد معاینه قرار گرفتند.


وی اظهار کرد: طی بازدید و معاینه های یاد شده یک هزار و 277 نمونه سواپ به صورت رندوم از شترهای استان دریافت شد که از این تعداد 106 مورد مشکوک به بیماری بودند که بلافاصله دام های مشکوک 21 روز قرنطینه و نمونه گیری مجددا انجام و مورد آزمایش قرار گرفت که خوشبختانه  همه موارد منفی شدند.


سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیشترین حجم نمونه گیری ها را در شهرستان نهبندان با یک  هزار و 122 مورد اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود شتر در شهرستان های نهبندان، خوسف، بیرجند و سرایان این طرح در این شهرستانها انجام گرفت.


« اصغرزاده » بیان داشت: بیماری سندرم تنفسی شتران یک بیماری مشترک بین انسان ودام است که با مشکلات تنفسی حاد همراه است.


سندرم تنفسی خاورمیانه مرس یک بیماری عفونی است که توسط عضوی جدید از خانواده کرونا ویروس  ایجاد شده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی گزارش شد. کوروناویروس ها خانواده ای بزرگ از ویروس های مختلفی هستند، که باعث بروز علائم مختلف از سرماخوردگی تا سندرم حاد تنفسی می شوند.   

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 211720
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه