• 1396/12/10 - 12:00
  • تعداد بازدید: 224
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توسعه صنعت گردشگری با حمایت از صنعت پرورش اسب در البرز

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سفر به استان البرز از مرکز قرنطینه اسبهای وارداتی کشور در منطقه مهرشهر کرج بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، دکتر علیرضا رفیعی پور ریاست سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سفر به استان البرز و بازدید از خط تولید واکسن روغنی تب برفکی ، از واحد نگهداری و قرنطینه اسبهای وارداتی واقع در منطقه مهرشهر کرج بازدید بعمل آورد. وی در این بازدید با تاکید حمایت قاطع سازمان دامپزشکی کشور از بخش خصوصی فعال در زمینه صنعت دامپروری، بر لزوم توسعه بیشتر  صنعت پرورش اسب که هم اکنون در دنیا جزو لوکس ترین مشاغل است و ارز آوری فراوانی برای کشور خواهد داشت در جهت افزایش رونق گردشگری و صنعت توریسم نیز تاکید کرد.

وی ادامه داد استان البرز دارای ظرفیتهای بالقوه زیادی در خصوص این صنعت بوده و با توجه به همجواری با پایتخت می تواند  با توسعه مجتمع های فرهنگی ورزشی با اولویت سوارکاری در جهت جذب گردشگر و توریست بهره وری بسیاری داشته باشد. 

گفتنی است در این بازدید دکتر محمد حبیبی مدیر کل مرجع تشخیص سازمان دامپزشکی کشور، دکتر علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از مسئولین حضور داشتند.

دکتر شریفی نیز در این بازدید ضمن تشکر از توجه ویژه رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان البرز و  حمایتهای ایشان گفت: در استان البرز بیش از 1500 راس اسب صنعتی سوارکاری در 50 واحد پرورش نگهداری می شوند که تماما تحت نظارتهای دامپزشکی بوده و به دو مرکز قرنطینه اسب کشور در استان البرز نیز از ابتدای سال تاکنون تعداد 160 راس اسب از کشورهای مختلف  وارد و  پس از طی مراحل قرنطینه ای - بهداشتی به مقصد انتقال یافته اند. وی همچنین پیشنهاد نمود استان البرز به عنوان مرکز پایلوت آموزش و آشنایی با درمان اسب کشور در نظر گرفته شود.

در پایان رئیس سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه از بخشهای مختلف این واحد بازدید نمودند.

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 208421
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه