• 1396/06/11 - 12:00
  • تعداد بازدید: 88
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دریافت گوشت در ازای معدوم شدن لاشه دام

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: چنانچه لاشه دام به علت مشکلات بهداشتی و سلامت ضبط و معدوم شود، معادل آن گوشت دراختیار فرد قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور ، دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه هر دامی که به ظاهر سالم است الزاماً لاشه سلامتی ندارد، افزود: دامپزشکان مستقر در مراکز مجاز عرضه دام پیش از ذبح دام ها را معاینه می کنند و پس از ذبح نیز سلامت لاشه را مورد بررسی قرار می دهند تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنند و اگر لاشه به هر علتی سالم نباشد کل لاشه یا بخشی از آن معدوم و معادل آن گوشت دراختیار فرد قرار می گیرد. 

وی تأکید کرد: از خرید دام در مراکزی غیر از مراکز مجاز خودداری و تا حد امکان به منظور حفظ سلامت و بهداشت محیط از ذبح دام در اماکن عمومی جلوگیری شود. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورت ذبح دام در اماکن عمومی، امعا و احشا می تواند سلامت و بهداشت محیط را تحت تأثیر قرار دهد. 

خلج افزود: گوشت باید بعد از ذبح و قطعه بندی 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود. 

وی گفت: امسال هزار و 933 گروه دامپزشکی و بازرسان بهداشتی ثابت و سیار در سراسر کشور فعال اند که 948 گروه آن به صورت سیار بر روند ذبح و سلامت لاشه نظارت می کنند. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هزار و 300 دامپزشک و بازرس بهداشتی و 560 نفر از روحانیون امروز در تأیید سلامت و ذبح شرعی نظارت دارند.

خلج تصریح کرد: از آن جا که بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هنوز شایع است، نظارت دقیق در روند پیش از ذبح و پس از آن ضروری است. 

وی گفت: مردم می توانند برای نظارت بر ذبح دام در اماکن غیر از اماکن مجاز عرضه بهداشتی دام برای حضور گروه های سیار با سامانه 1512 و یا با داراه های کل دامپزشکی استان ها تماس بگیرند. 
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 206808
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه