• 1396/09/01 - 12:00
  • تعداد بازدید: 133
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در راستای تولید آبزیان سالم و مرغوب باید شرایط امنیت زیستی در مزارع پرورش ماهی فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان، دکتر فهیمه دلفاردی مسوول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان به منظور بررسی  وضعیت پرورش ماهیان گرمابی از مزارع پرورشی واقع در شهرستان عنبرآباد بازدید کرد.

در این بازدید دکتر دلفاردی ضمن بررسی استخرهای پرورش ماهی از نزدیک روند رعایت اصول بیوسکوریتی و قرنطینه ای مزارع را مشاهده کرد و توصیه های بهداشتی و فنی را به مزرعه داران و پرورش دهندگان ارائه نمود.

ایشان تصریح کرد: منطقه جنوب کرمان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید و پرورش ماهی به ویژه ماهیان گرمابی برخوردار است که با رعایت نکات بهداشتی می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در این منطقه ارتقاء داد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی در پرورش آبزیان بیان کرد: رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در مزارع پرورش ماهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که سبب افزایش تولید آبزیان با کمترین میزان تلفات می‌شود.

دلفاردی با اشاره به برخی نکات بهداشتی ضروری در پرورش ماهی خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن آب، ثبت روزانه وضعیت سلامت ماهیان، وجود حوضچه ضد عفونی خودرو و افراد در مبادی ورودی استخرها و همچنین ضدعفونی کلیه تجهیزات مورد استفاده را می‌توان از جمله نکات بهداشتی لازم در پرورش ماهی نام برد.

مسوول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان عنوان کرد: از دیگر نکات بهداشتی در پرورش ماهی می‌توان به جمع‌آوری ماهیان تلف‌ شده و دفن بهداشتی آنها و همچنین پاکسازی استخرها قبل از ورود بچه‌ ماهی‌‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: بهره‌برداران باید در صورت مشاهده تلفات غیرعادی ماهی مراتب را به سرعت به مسئولان دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 200491
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه