• 1396/05/02 - 12:00
  • تعداد بازدید: 60
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

فاز اول واکسیناسیون تب برفکی سال 96 در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست

دکتر روح الله زاهدی از اجرای همزمان واکسیناسیون سراسری تب برفکی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل‌های دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی در سال 1396، فاز اول واکسیناسیون تب برفکی همزمان در سراسر کشور از تاریخ 27/03/96 با همکاری بخش‌های خصوصی در همه شهرستان‌های استان آغاز گردیده است.


دکتر روح الله زاهدی افزود: این برنامه واکسیناسیون بطور فراگیر و همه جانبه در استان درقالب 50 اکیپ واکسیناسیون بخش‌های خصوصی و دولتی درحال اجرا می‌باشد که تاکنون تعداد 16350 رأس دام سنگین و 316023 رأس دام سبک مورد واکسیناسیون قرار گرفته است.


لازم به ذکر است،پیش‌بینی می‌گردد تا پایان فاز واکسیناسیون،تعداد 40000 رأس دام سنگین و تعداد 500000 رأس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گیرند.


بیماری تب‌برفکی یک بیماری بسیار عفونی و بشدت واگیر دامی می‌باشد که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌گردد. استان سیستان و بلوچستان به خاطر همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان همواره مورد تهدید سرایت بیماری تب‌برفکی از این کشورها بوده اما با طراحی و اجرای برنامه‌های بهداشتی قرنطینه‌ای مؤثر توسط دامپزشکی استان میزان بروز بیماری در واحدهای اپیدمیولوژیک دامی استان در سال‌های اخیر به حداقل رسیده است.
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 198044
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه