• 1396/07/01 - 12:00
  • تعداد بازدید: 59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس عنوان کرد:

معدوم سازی 59 تن فرآورده خام دامی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس از عملکرد شش ماهه واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس و معدوم سازی 59 تن فرآورده خام دامی خبرداد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر مصطفی فخر آبادی عملکرد شش ماهه واحد نظارت بربهداشت عمومی اداره دامپزشکی بندرعباس را تشریح کرد و با بیان اینکه کنترل مراکز تحت نظارت این اداره بصورت دوره ای ، گزارشی و طرح های ویژه در ایام سال با هدف بازدید مراکز تولید ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی جهت ارتقای بهداشت و سلامت عمومی و همچنین تامین امنیت غذایی به اجراء گذاشته می شود .

لذا با توجه به ضرورت نظارت بهداشتی ، فعالیت این واحد ها رصد می شود در همین راستا طی بازدیدهای انجام گرفته در شش ماهه اول سال 96 بیش از 259هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی ضبط که از این میزان 59706 کیلو گرم فاقد ویژگی های بهداشتی تشخیص داده شد و با هماهنگی دستگاه قضایی معدوم و از چرخه مصرف خارج گردید . وی گفت در همین رابطه تعداد 19 فقره پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال و متهمین به پرداخت 250000000ریال جزای نقدی محکوم و رای صادر گردیده است .

دکتر فخرآبادی اظهار داشت کلیه مراکز و فروشگاههای تحت نظارت متشکل از کشتارگاههای دام و طیور ،قصابی ها،کبابی ها،مراکز عرضه آبزیان وکشتی های صیادی و... از منظر عرضه فرآورده های سالم و بهداشتی رصد می شوند و با فعالیت هایی که بهداشت عمومی جامعه و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازد به صورت قانونی برخورد و متخلفین به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

و در پایان از همکاری واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان با این اداره اظهار قدردانی نمود.
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 193708
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه