• 1396/09/05 - 12:00
  • تعداد بازدید: 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست خبری هفته اطلاع رسانی آنتی بیوتیک ها در سیستان و بلوچستان

در سیستان و بلوچستان نشست خبری هفته اطلاع رسانی آنتی بیوتیک ها برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، به مناسبت هفته اطللاع رسانی آنتی بیوتیک در استان، جلسه ای به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و با حضور اداره کل دامپزشکی استان و  اصحاب رسانه  در محل مرکز بهداشت زاهدان برگزار  گردید.


در این نشست دکتر طباطبایی معاون بهداشتی و سرکار خانم دکتر فرجیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تبریک این هفته، گزارشی از مصرف آنتی بیوتیک انسانی در کشور و استان ارائه نمودند.


در ادامه دکتر حسین فروزنده، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: با افزایش روز افزون جمعیت انسانی  و افزایش نیازهای تغذیه ای و مصرف مواد پروتئینی، نظارت بر کیفیت و سلامت این فرآورده ها بیشتر احساس میشود.


وی افزود: مقاومت دارویی و باقیمانده های دارویی دو عنوان مهم در حوزه دارو و درمان دامپزشکی می باشد.


سازمان دامپزشکی کشور برنامه های استفاده کمتر از آنتی بیوتیک را با نظارت بر درمانگاه ها و داروخانه‌های دامی و استفاده از امکانات آزمایشگاهی تشخیصی بیماری و پیشگیری و کنترل  بیماری ها  و  به دنبال آن مصرف داروی کمتر  را دنبال می‌کند. علاوه بر آن نظارت بر  شرکت‌های دارویی،  فرآورده‌های دارویی و آزمایشات مختلف باقیمانده های دارویی و نظارت بر فرآورده های خام دامی در تمام مراحل تولید، از جمله اقدامات مستمر سازمان دامپزشکی کشور  می‌باشد.


وی گفت استفاده از فرآورده های خام دامی مورد تایید دامپزشکی میتواند  خطر باقیمانده های دارویی را به میزان زیادی کم کند.


وی اطلاع رسانی به دامداران ، آموزش های مختلف در خصوص  خطرات مصرف خوسرانه دارو  و آموزش مستمر فعالین دارو و درمان  حوزه دامپزشکی را از برنامه های این اداره کل اعلام کرد.


در پایان حاضرین در جلسه به سوالات خبرنگاران در حوزه دارو و درمان پاسخ گفتند.

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 203718
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه