• 1396/08/05 - 12:00
  • تعداد بازدید: 78
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی:

70 واحد کشتارگاهی و بسته بندی کشور کد نظارت شرعی دارند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی از اعطای کد نظارت شرعی به 70 واحد کشتارگاهی و بسته بندی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره ل دامپزشکی استان کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حمزه کلانتری امروز در گردهمایی مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور و سازمان های تابعه وزارت جهاد کشاورزی در کرمانشاه اظهار داشت: اهمیت غذای حلال امروز در دنیا بر کسی پووشیده نیست.

وی با بیان اینکه از جنبه های مختلفی امروز در دنیا بحث غذای حلال مطرح می شود، گفت: از نظر اقتصادی بحث حلال جایگاه بزرگی دارد تا آنجا که در سال 2005 بر اساس آمارها گردش مالی در حوزه حلال 2 هزار میلیارد دلار بوده در حالی که این رقم امروزه به دوبرابر آن افزایش یافته و 28 درصد آن نیز مربوط به غذای حلال است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر بحث مربوط به اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنیم یکی از جاهایی که باید به صورت ویژه بر آن تاکید کرد موضوع غذای حلال است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی افزود: در حال حاضر در جوامع غربی با دیدگاه های مختلف حتی در جاهایی که مسلمانان در اقلیت هستند به حلال خوری اقبال دارند.

وی افزایش جمعیت مسلمانان در جهان را نویدی برای انجام کارهای بیشتر در آینده در این حوزه دانست و گفت: بر همین اساس بحث غذای حلال را در سازمان های جهاد کشاورزی مطرح کردیم و پیشرفت های مهمی نیز در این زمینه به دست آمده است.

حجت الاسلام کلانتری با تصریح اینکه بهترین نظارت ها در دنیا متعلق به ایران است بیان داشت:‌700 ناظر شرعی بر روند حلال بودن محصولات غذایی نظارت دارند که این امر در هیچ کجای دنیا صورت نمی گیرد و دنیا پذیرفته که ایران در نظارت ها از بقیه یک قدم جلوتر است.

این مقام مسئول ادامه داد: چندسالی است که برند حلال را مطرح کرده ایم و ظرف چندسال گذشته که نظارت های شرعی به استانها ابلاغ شد تا کنون 70 کشتارگاه و مرکز بسته بندی کد نظارت شرعی دارند.

وی یادآور شد: تا قبل از این فقط واحدهای طیور کد نظارت شرعی دریافت می کردند، اما امروز واحدهای کشتارگاهی و بسته بندی مشمول قانون کد نظارت شرعی دریافت می کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی شرط اصلی برای اعطای کد نظارت شرعی را حضور ناظر شرعی در واحدها عنوان کرد.











  • گروه خبری:
  • کد خبر : 198152
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه