• 1401/11/11 - 10:31
  • تعداد بازدید: 906
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

۹۱ درصد واکسن های دامی در کشور تولید می شود

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره وضعیت تولید واکسن دام و طیور در کشور گفت: خوشبختانه ۹۱ درصد واکسن‌های دامی در کشور تولید و تنها ۹ درصد واکسن های دامی وارداتی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دکتر سیدمحمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: ۲۵ درصد واکسن‌های طیور در کشور تولید می شود و ۷۵ درصد وارداتی است که امید است تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید واکسن طیور بیش از ۵۰ درصد شود یعنی در حوزه واکسن طیور ۵۰ درصد به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۲ از واردات واکسن دام و طیور خودکفا شوم که البته شرایط کشور در این زمینه موثر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: به طور کلی برای طیور در کشور به ۱۰.۵ میلیارد دز واکسن نیاز داریم‌ که از این میزان حدود ۳.۵ میلیارد دز در داخل تولید و هفت میلیارد دز وارد می‌شود.

دکتر آقامیری اضافه کرد: در حوزه واکسن دامی نیز به ۶۰۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم که ۵۵۰ میلیون دز تولید داخل بوده و ۵۰ میلیون دز واردات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برنامه موجود سازمان دامپزشکی برای ریشه کنی۶ بیماری دامی در کشور است که این مورد می‌تواند در سال‌های آینده ظرفیت شرکت‌های واکسن سازی را افزایش و بتوانیم واکسن های دیگر را تولید کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی درباره وضعیت کشور در زمینه بیماری‌های دام و طیور تصریح کرد: در خصوص بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان تا کنون گزارشی وجود نداشته و امید است تا اردیبهشت ماه نیز کانون آلودگی گزارش نشود تا بتوانیم صادارت محصولات طیور را ادامه دهیم.

دکتر آقامیری دربار کمبود دارو، واکسن و تامین آن بیان کرد: نمی‌توان گفت که ۱۰۰ درصد واکسن در کشور تامین است اما در این زمینه مشکل حادی وجود ندارد؛ البته تولید کنندگان از وضعیت نوسات ارزی و تاثیر ان بر قیمت مواد اولیه و تهیه آن گلایه مند هستند ولی با این شرایط ما مشکلی در حوزه تولید دارو واکسن وجود نداریم.
 
  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 296788
کلمات کلیدی
حامد فاضلی

حامد فاضلی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه