تلفن: 021-88953400-3
ایمیل: info@ivo.ir
کد پستی: 1431684965
  • 1398/10/08 - 09:40
  • تعداد بازدید: 1925
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر توکلی در بازدید از یک کارخانه تولید مواد غذایی آماده در شهرستان نظر آباد؛

مسئولین فنی دامپزشکی و ناظرین شرعی نمایندگان تام الاختیار ما در واحد های تحت نظارت هستند/سفر حجت الاسلام والمسلمین کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به استان البرز

روز چهارشنبه 4 دی ماه حجت الاسلام والمسلمین کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام والمسلمین ارجمند نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و حجت الاسلام والمسلمین ایمانی با حضور در اداره کل دامپزشکی استان البرز با دکتر توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرز دیدارو گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در سفر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به استان البرز از یک کارخانه تولید مواد غذایی آماده واقع در شهرک صنعتی نظراباد بازدید بعمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در این بازدید اظهار داشت: موضوع نظارت بر بهداشت مواد غذایی و نظارت بر ذبح شرعی از وظایف اصلی و مهم سازمان دامپزشکی کشور می باشد و از هم جدا نمی باشند.

وی افزود: در واقع اگر مواد غذایی از لحاظ بهداشتی مورد تائید کارشناسان فنی این سازمان نباشد، به فرموده اسلام که هر ماده ای که برای بدن مضر باشد را حرام می داند، لذا آن ماده غذایی غیربهداشتی نیز حرام بوده و غیر قابل مصرف برای انسان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به بحث نظارت شرعی از لحاظ دینی، سیاسی و اقتصادی افزود: در روایات و آیات متعددی بر استفاده از غذاهای طیب و طاهر سفارش مؤکد شده چون خوردن غذای حرام انسان را به جایی می رساند که روبروی حق و امام برحق می ایستد.

در این بازدید دکتر توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرزضمن بازدید از سردخانه و خط تولید محصولات این کارخانه به تشریح اهمیت رعایت قوانین دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به نقش مهم تولید محصولات غذایی سالم در ارتباط با بهداشت و سلامت جامعه جای هیچگونه اغماضی در برابر تخلفات بهداشتی احتمالی در صنایع غذایی وجود ندارد.

وی افزود: در جهت کنترل موازین بهداشتی و شرعی، دامپزشک مسئول فنی مستقر در واحد تولیدی و ناظرشرعی نقش اساسی ایفا می نمایند.

دکتر توکلی تصریح کرد: دامپزشک مسئول فنی و ناظر شرعی مستقر در واحد های تحت نظارت دامپزشکی نمایندگان تام الاختیار دامپزشکی می باشند که بایستی در راستای تقویت یکدیگر در نظارت ها عمل نمایند.

  • گروه خبری: اخبار استان,حوزه نمايندگي ولايت فقيه
  • کد خبر : 247566
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه