• 1399/08/03 - 08:33
  • تعداد بازدید: 1277
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور استاندار استان خوزستان

جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان خوزستان با حضور استاندار و معاونین وی در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار گردید

ه گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان «دکتر کنار کوهی» مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان  و دبیر ستاد آنفلوآنزای استان خوزستان در جلسه ستاد شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در سالن جلسات استانداری خوزستان و با حضور استاندار استان خوزستان جناب آقای دکتر شریعتی و اعضای ستاد آنفلوانزای استان برگزار گردید ضمن عرض تبریک بمناسبت فرار رسیدن ماه ربیع الاول و ارزوی سلامتی برای همه عزیزان به تشریح اهمیت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرداخت.

دکتر کنارکوهی در این جلسه در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: با فراهم شدن شرایط بروز بیماری و مهاجرت پرندگان مهاجر و آزاد پرواز، از اقصی نقاط جهان و ایران به زیستگاه های زمستانی بایستی اقدامات کنترل و پیشگیری در بیماری تشدید گردد. استان خوزستان با دارا بودن تعداد زیادی تالاب ها و زیستگاههای بین المللی، پذیرای شمار زیادی از این پرندگان می باشد که شرایط را برای بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که یک بیماری بسیار حاد در طیور بوده و علاوه بر تلفات بالا در طیور، می تواند مخاطرات بهداشت انسانی نیز داشته باشد را مهیا می نماید .

وی اظهار داشت: این بیماری از ابعاد اقتصادی و بهداشتی می تواند خسارات زیادی را به پرورش دهندگان و جامعه تحمیل نماید.

کنار کوهی گفت: خوشبختانه در سالیان اخیر استان خوزستان از لحاظ بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جز استان های پاک کشور بوده که این امر نشان دهنده برنامه های پایش و مراقبت از بیماری هم به صورت فعال و هم به صورت غیر فعال و همچنین نظارت های مستمر اداره کل دامپزشکی خوزستان در سطح استان می باشد.  

وی گفت: یک معضل بسیار بزرگ در سطح شهرهای خوزستان وجود مرغ زنده در بازارها و همچنین پرندگان شکار شده است که می‌توانند به طور مستقیم موجب انتقال بیماری آنفلوآنزای پرندگان شوند.

دکتر شریعتی استاندار محترم خوزستان با اهمیت بر شمردن این جلسه گفت : خوشبختانه هماهنگی و هم‌افزایی خوبی در استان وجود دارد که باید هدف فعالیت‌ها بر این اساس باشد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن کلیه اقدامات صورت گیرد تا در سطح استان نشانه هایی از بیماری بروز نگردد که لازمه این کار آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه و عدم ایجاد حساسیت کاذب عمومی، برای پیشگیری از شیوع این بیماری و پرهیز از ایجاد نگرانی و ترس غیر واقعی در جامعه، که دارای اهمیت بسیار زیادی است.

دکتر شریعتی افزود: دستگاه های مرتبط باید با تمام توانی که در این زمینه دارند همکاری نمایند و نسبت به آگاه‌سازی جامعه هدف اقدام نمایند چرا که اطلاع‌رسانی بسیار حیاتی و لازم است.

وی افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان مشاهده نشده است که جای تشکر و قدر دانی از ستاد آنفوانزای فوق حاد استان بخصوص اداره کل دامپزشکی استان خوزستان را دارد که در این راستا استانداری، به همراه سایر بخش ها و دستگاههای ذیربط  اقدامات لازم را جهت پیشگیری از شیوع این بیماری را انجام دادند.

شایان ذکر است در این جلسه در خصوص وضعیت بیماری در جهان و اقدامات اجرایی کنترلی و بهداشتی دستگاه‌های ذیربط در زمان بروز بیماری بحث و تبادل نظر گردید و مصوبات مربوطه با تاکید استاندار خوزستان جهت اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.



  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 256941
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه