• 1399/04/31 - 08:25
  • تعداد بازدید: 1497
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشدید نظارت دامپزشکی زنجان بر فرآورده‌های دامی

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف پیشگیری از بیماری کرونا اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، محمدباقر حاج‌کاظمی اظهار کرد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، توزیع، عرضه، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی با توجه به افزایش شیوع کرونا و با هدف حفظ سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی تشدید شده است.

وی اظهارکرد: با توجه با اینکه یکی از پایه های اساسی تشکیل دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی مخصوصا با منشاء دامی است؛ هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مهر دامپزشکی و برچسب حاوی تاریخ انقضا، تولید، محل تولید و شرایط نگهداری روی لاشه توجه نمایند تا لز روند بهداشتی طی شده در مراحل تولید اطمینان حاصل گردد.

حاج کاظمی بر نکات و الزامات بهداشتی مخصوصا استفاده از تجهیزات ایمنی فردی پرسنل و متصدیان فروش این مراکز در راستای مقابله و پیشگیری از انتقال بیماریهایی نظیر کرونا ویروس تاکید کرد و افزود :با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از کلیه شهروندان در خواست می کنیم از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی،گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری نمایند.

وی افزود: شهروندان زنجانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی، عسل و سایر آلایش خوراکی دام مانند مغز، کله و پاچه، سیرابی، دل و جگر مورد را با شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: نظارت و تلاش های بی وقفه اکیپ های دامپزشکی در سطح استان زنجان با هدف رسیدن مواد غذایی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده و امنیت خاطر مصرف کنندگان انجام می شود تا همشهریان از سلامت مواد غذایی مصرفی خود اطمینان داشته و با خاطری آسوده از آنها استفاده نمایند.

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 253969
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه