• 1399/01/30 - 07:27
  • تعداد بازدید: 651
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تشریح فعالیت ها و برنامه های قرارگاه ستادی جهادی علیه کرونا در اداره کل دامپزشکی استان

مدیر کل دامپزشکی استان فعالیت ها و برنامه های قرارگاه ستادی جهادی علیه کرونا را تشریح کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی عمده ترین اهداف این قرارگاه را شامل؛ تدوین پروتکل های بهداشتی، قرنطینه ای و شرعی و... مختص خانواده بزرگ دامپزشکی خراسان رضوی شامل بخش های دولتی و خصوصی و واحدهای تولیدی، خدماتی، کشتارگاه ها دام و طیور و مراکز عرضه فراورده های خامی و مراکز جمع آوری شیر و کلیه مراکز تحت نظارت دامپزشکی در خصوص کنترل و جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کوید 19 (کرونا) ذکر کرد.

دکتر احمد شریعتی افزود: در همین راستا تشکیل جلسات فنی با مسئولین ذیربط بخش های دولتی و خصوصی، تشکیل کمیته های کارگروه جهادی و نیروهای مورد نیاز این قرارگاه از طریق فراخوان بخش های دولتی و خصوصی جهت پشتیبانی و اجرای نظارت دقیق تر وظایف محوله دامپزشکی و ماموریت های محوله و عملیاتی قرارگاه ستادی جهادی اداره کل با حفظ رعایت کامل بهداشتی و تضمین سلامت افراد، نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور سطح استان بطور منظم و سرزده، نظارت بر بازار و مراکز عرضه فراورده های خامی (گوشت، مرغ و مواد پروتئین و...، نظارت بر مراکز مایه کوبی و واکسیناسیون و داروخانه های و کلینک های دامپزشکی و نظارت بر مراکز عرضه جمع آوری شیر در دستور کار این قرارگاه قرار دارد.

وی گفت: اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی، قرنطینه ای و... ابلاغی از سوی قرارگاه ستادی جهادی اداره کل از جمله؛ ضد عفونی کردن محیط اداره، مراکز تردد بخش های دولتی و خصوصی دامپزشکی در سطح استان، کشتارگاه های دام و طیور، کلینک های دامپزشکی، داروخانه های دامپزشکی، مراکز مایه کوبی، مراکز جمع آوری شیر، جایگاه ها دامداری و دامپروری و تامین و تدارک اقلام مورد نیاز بهداشتی از قبیل؛ تهیه و پیگیری از مراکز عرضه لوازم بهداشتی (ماسک، دستکش و...)، پیگیری موارد مورد نیاز بهداشتی کشتارگاه های دام و طیور استان و در صورت نیاز تشکیل کارگروه تهیه و دوخت ماسک توسط نیروهای جهادی عضو شده از جمله موارد در حال اجرا و پیگیری است.

شریعتی افزود: در صورت نیاز به همکاری، از مراکز بسیج و بهداشت و... برای ضدعفونی کردن سطح شهر و معابر اجرا خواهد شد و نیز در صورت نیاز مراکز مربوط به دامپزشکی از بسیج مردمی و ... برای ضدعفونی دامداری ها و ... در سطح روستاهای و موارد مورد نیاز کمک خواهیم گرفت.

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 251168
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه