• 1399/04/31 - 08:22
  • تعداد بازدید: 1235
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در برنامه رو در رو

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با حضور در برنامه رو در رو شبکه آفتاب استان مرکزی به تشریح آخرین وضعیت کشتارگاه دام اراک پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مرکزی، دکتر محسن شانقی با اشاره به توضیحات مختصری از تعداد و وضعیت کشتارگاه های دام استان، به اقدامات گسترده دامپزشکی در بهبود وضعیت بهداشتی کشتارگاه دام اراک پرداخت.

وی به نظارت دامپزشکی بر ذبح تعداد 41 هزار و 100 راس دام در سه ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: در این نظارتها  تعداد 223 راس به وزن 30 هزار کیلوگرم به دلیل بیماری از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی رفع نواقص، اصلاح ساختار بهداشتی، احداث تصفیه خانه، راه اندازی خط کشتار جدید و بسته بندی آلایش دام را به منظور ارتقا بهداشتی و رفع مشکلات کشتارگاه دام اراک ضروری دانست.

وی اقدامات این اداره کل در خصوص مبارزه با بیماری کرونا را آموزش کارکنان و تهیه تجهیزات بهداشت فردی کشتارگاه های دام و طیور استان در مورد کرونا ویروس و نصب بنر و پوستر آموزشی در کشتارگاه ها اعلام و بیان کرد: گند زدایی وضد عفونی روزانه سالن ها، محوطه کشتارگاه های دام و طیور استان و خودروهای حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی  با هماهنگی شهرداری از دیگر اقدامات این اداره کل در این خصوص است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به نظارت و بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در عید قربان گفت: ناظران بهداشتی و ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی در روز عید قربان در محل کشتارگاه‌های دام استان مستقر و وظیفه خدمت رسانی به مردم استان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: محل استقرار گروه های ثابت ناظر شرعی در میادین دام، کشتارگاه ها، شبکه های دامپزشکی شهرستان ها است و گروه های سیار نیز به نقاط مختلف سرکشی دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF )  از دام به انسان به شهروندان توصیه می‌شود قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را  به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

شانقی به شهروندان توصیه کرد: از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند خودداری کنند.

وی گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 253967
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه