• 1398/11/26 - 10:01
  • تعداد بازدید: 539
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رد وجود بیماری مسری در توکاهای تلف شده بجنورد

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: نتایج آزمایش‌ های انجام‌ شده نشان داد علت مرگ دسته‌ جمعی توکاهای گلوسیاه در بجنورد، بیماری مسری نبوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، دکتر سید محمدمهدی احمدی به خبرنگار ایرنا گفت: نمونه جسد توکاهای تلف شده، برای بررسی بیشتر و تشخیص علت مرگ، به مشهد ارسال شد و البته نتایج نشان داد که علت مرگ، بیماری نیوکاسل و یا آنفلوآنزای پرندگان که قابلیت سرایت به انسان را دارد، نبوده است. وی افزود: بر اساس نتیجه آزمایش، مسمومیت این پرندگان با فسفر، کلر و یا سموم جونده کش هم منتفی است.  دکتر احمدی با بیان این که کیت های آزمایشگاه، قادر به انجام آزمایش مسمومیت فسفر، کلر و سم جوندگان بوده است، خاطرنشان کرد: البته احتمال مسمومیت با دیگر مواد وجود دارد. وی تصریح کرد: حادثه مرگ پرندگان تنها یک مورد و در یک نقطه از شهر بجنورد گزارش شد که به دنبال آن، بررسی ها و پایش ها در دیگر نقاط شهر نیز انجام شد، اما هیچ مورد مشابهی مشاهده نشد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که علت مرگ این پرندگان هنوز دقیقا مشخص نیست، گفت: چیزی که می توان از آن اطمینان داد، آن است که حادثه تلفات گروهی پرندگان، نباید هیچ گونه نگرانی در خصوص به مخاطره افتادن سلامت شهروندان ایجاد کند.

تلفات مشکوک حدود ۳۰ قطعه پرنده در بجنورد هفته گذشته خبری شد؛ این توکاهای گلوسیاه، از سوی شهروندان فقط در جوی آب و معابر اطراف میدان بازرگانی این شهر مشاهده شد. 

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 249418
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه