• 1398/08/18 - 12:34
  • تعداد بازدید: 520
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اطلاعیه

مردم از خرید گوشت های عرضه شده در قصابی های روستای نی مریوان جدا خودداری نمایند

به استحضار مردم شریف و آگاه استان کردستان می رساند که بسیاری از عوامل بیماری زا نظیر عوامل باکتریایی ، ویروسی ، قارچی وانگلی از طریق گوشت وآلایشات خوراکی دام به انسان منتقل و سبب بروز بیماری هایی مانند بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و ... در انسان می شوند. اداره کل دامپزشکی استان کردستان در تمام کشتارگاه های دام در سطح استان با استقرار بازرسین و کارشناسان مجرب برکشتار دام نظارت داشته و به محض شناسایی دام بیمار نسبت به ضبط و معدوم نمودن گوشت دام آلوده اقدام می نماید که تنها در شش ماه اول سال جاری در کشتارگاههای دام استان بالغ بر 27 تن لاشه دام بیمار و غیر قابل مصرف معدوم گردیده است .

متاسفانه از سالیان گذشته تعدادی افراد سودجو اقدام به کشتار دام در خارج از کشتارگاه نموده و با تبلیغات گسترده و عناوین واهی گوشت این دامها را توزیع می نمایند که یکی از مناطقی که به شکل وسیع اقدام به کشتار دام بصورت غیر بهداشتی و غیرمجاز می نمایند روستای نی در شهرستان مریوان می باشد که اداره کل دامپزشکی علاوه بر ارشاد ، راهنمایی ، هشدار و تذکر به متصدیان این مراکز ،به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی نیز از نامبردگان در در دستگاه قضایی شکایت کرده است و در آخرین مورد اکیپ های این اداره کل در 14 آبان ماه سالجاری با تنظیم شکواییه و کسب دستور از دادستان محترم مریوان و انجام هماهنگی های لازم با مدیران شهرستانی، در معیت نیروی محترم انتظامی به روستای نی مراجعه که متاسفانه بدلیل ممانعت نامبردگان از پلمب واحدهای غیر مجاز و ضرب و شتم پرسنل خدوم این اداره کل، مجبور به ترک محل گردیدند.

لذا از مردم فهیم شهرستان مریوان و سایر شهرستانهای استان درخواست داریم برای حفظ سلامت خود وخانواده عزیزشان اکیداً از خرید گوشت دامهای کشتاری در خارج از کشتارگاه -خصوصا گوشت های عرضه شده در قصابی های روستای نی مریوان- که بدور از چشم بازرسان و کارشناسان دامپزشکی استان بصورت غیر بهداشتی ذبح می شوند خودداری نمایند و درزمان خرید گوشت وآلایشات دامی حتماً به مهر دامپزشکی و یا لیبل مورد تایید دامپزشکی دقت نمایند .

اداره کل دامپزشکی استان کردستان این تعهد را به همه شهروندان عزیز استان می دهد که با حمایت دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی تا برچیده شدن تمامی مراکز غیر مجاز عرضه گوشت و مرغ غیر بهداشتی از هیچ اقدامی دریغ نورزد .   

ضمنا سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی کردستان بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و پیشنهادات همشهریان عزیز می باشد.

 

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 245743
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه