• 1397/09/06 - 10:50
  • تعداد بازدید: 8405
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کمیته ارتقای کیفیت بهداشتی شیرخام

کمیته ارتقای کیفیت بهداشتی شیرخام در اداره کل دامپزشکی استان سمنان برگزار گردید

کمیته ارتقای کیفیت بهداشتی شیرخام به ریاست مهندس مهدی سلامتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، دکتر محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: هدف از تشکیل این کمیته کاهش مخاطرات بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی شیرخام، افزایش کمی و کیفی شیرخام و کنترل و پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال از شیرخام به انسان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به سهم قابل توجه شیرخام در فرآورده های خام دامی تولیدی کشور و با توجه به ماهیت ویژه این ماده غذایی و فساد پذیری بالای آن بر نظارت بیشتر بر زنجیره تولید، حمل، فرآوری و عرضه آن تاکید نمودند.

ایشان با اعلام اجرای طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی شیرخام در استان توسط اداره کل دامپزشکی، از ارتقای کیفیت بهداشتی شیرخام استان طی چند سال اخیر خبر داد و ابراز امیدواری نمود: با اجرای کامل این طرح که در چهار سطح ارتقای کیفیت بهداشتی شیرخام در مزارع پرورش دام، ارتقای بهداشتی و ساختاری مراکز جمع آوری شیرخام، ساماندهی زنجیره حمل و نقل شیر و ساماندهی بهداشتی مراکز عرضه شیرخام در حال پیگیری و اجرا می باشد که انشالله شاهد ارتقای بیشتر کیفیت بهداشتی شیرخام در استان باشیم.

در این جلسه که به ریاست مهندس مهدی سلامتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و با حضور دستگاهها و تشکلهای ذیربط در محل اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید بر هماهنگی و همکاری کلیه اعضای کمیته در راستای عرضه شیرخام با قیمت مناسب و منصفانه برای عموم جامعه در کنار حمایت از تولیدکنندگان و کلیه دست اندرکاران صنعت شیر استان تاکید گردیده و راهکارهای این مهم مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات و تمهیدات لازم با همفکری کلیه اعضاء اتخاذ گردید.

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 2726
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه