مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد:
گوشه ای از فعالیت ها و اقدامات روابط عمومی دامپزشکی استان در سال 98
مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به تشریح فعالیت ها و اقدامات روابط عمومی در سالی که گذشت پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ربیعی مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فعالیت های حوزه روابط عمومی را به چهار دسته تقسیم کرد و به تشریح این فعالیت ها در سال 98 پرداخت.
الف) اقدامات رسانه ای و اطلاع رسانی:
در دنیای امروز، ارتباطات و اطلاع رسانی نقش مؤثری را در جامعه ایفا میکند. بدون تردید روابط عمومی ها و رسانه های ارتباط جمعی به عنوان دو کانون مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کنندهای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه دارند.
به همین منظور روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با ایجاد ارتباطی مؤثر با رسانه های استانی و ملی، برگزاری نشست ها و مصاحبه های خبری، برگزاری کارگاه های آموزش و... توانست ارتباط دوسویه روابط عمومی و رسانه ها را به شکل مطلوبی ایجاد، حفظ و استمرار دهد.
اقداماتی که بدین منظور در سال 98صورت گرفت به شرح زیر است:
1. تشکیل تیم همفکری به منظور استفاده از خلاقیت، توانایی و ظرفیت های فکری و اجرایی اداره
2. تشکیل تیم رابطین خبری
3. انتخاب یک نفر از هر شبکه دامپزشکی تا پس از طی دوره آموزشی خبرنویسی بتواند در سریعترین زمان ممکن نسبت به تهیه و ارسال اخبار آن واحد اقدام نماید.
4. ایجاد و استفاده از راه های ارتباطی از جمله سایت، ایمیل ، تلفکس، پیامک و... جهت دریافت اخبار از سوی تمامی شبکه های دامپزشکی
همچنین در راستای تحقق روابط عمومی الکترونیک اقدامات زیر در روابط عمومی صورت گرفت:
5. پویایی پرتال این اداره کل و راه اندازی کانال هایی با نام روابط عمومی در نرم افزارهای سروش ،واتساپ و ... که خود سبب کاهش هزینه ها می شود. لذا روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان با این هدف، صرفه جویی قابل توجه در هزینه های چاپ و توزیع، اطلاع رسانی بیشتر، کامل تر و در زمان کوتاه تر به مخاطبان، استفاده از جذابیت های گرافیکی و استفاده از انواع رنگ ها و طرح ها متنوع در فضای مجازی فعالیت نموده است .
6.کاربرد تلفن همراه و سامانه پیام کوتاه: پیام کوتاه (sms) از دیگر فعالیت های این حوزه می باشد، فناوری ارتباطی در یک دهه اخیر، به دلایل اقتصادی (به صرفه بودن هزینه نسبت به مکالمه)، نیاز روحی جامعه به تفریح و تفنن، دسترسی دائم و ... در بین مردم محبوبیت یافته است. امروزه تغییراتی اساسی در شیوه تبلیغات، روش های اطلاع رسانی و اطلاع یابی، روش های نظرسنجی و... ایجاد شده است و مدیر و کارشناس روابط عمومی ناگزیر از بهره جویی از ابزارهای نو در کارهای خود میباشد. آنچه که می تواند روابط عمومی را پویاتر جلوه دهد، نوآوری و خلاقیت در بهره گیری از همین ابزارهای نوین و خلق تکنیک های نو در کارهاست. به عنوان نمونه سامانه پیام کوتاه نقش مؤثری در بالابردن سرعت اطلاع رسانی، کاهش مراجعات حضوری به ادارات و کاهش هزینه ها داشته است.
از دیگر اقدامات مربوط به حوزه اطلاع رسانی و رسانه ای روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- برگزاری نشست های خبری
- ارتباط مستمر و مداوم با خبرگزاری های سراسری و روزنامه های فعال در منطقه
- پوشش خبری برنامه های دامپزشکی استان
- تهیه ی گزارش تصویری (فیلم و عکس) از برنامه های فرهنگی و علمی اداره
- تولید اخبار و درج خبر در وبسایت اداره کل
- ارسال آگهی برای مطبوعات و رسانه ها
- هماهنگی مصاحبه های مطبوعاتی و صدا و سیما با مسئولین و حضوردر برنامه های مختلف سیما
- تنطیم و ارسال جوابیه به مطبوعات
- برگزاری مصاحبه ی مطبوعاتی مدیرکل و معاونین اداره
- دعوت از رسانه ها و مطبوعات برای پوشش خبری برنامه های اداره
- تهیه اخبار آموزشی و درج در پرتال
- انتشار بیانیه به مناسبت های مختلف در روزنامه ها و خبرگزاری ها
- انتشار و اطلاع رسانی پیام های مدیرکل دامپزشکی استان
- انتشار اخبار و اطلاع رسانی آیین نامه ها و دستور العمل های آموزشی
ب) اقدامات در حوزه ی تبلیغات و انتشارات:
1. طراحی و نصب پوستر برای مناسبت های مختلف
2. طراحی، چاپ و نصب بنر درسطح شهر (در صورت لزوم) به منظور اطلاع رسانی انواع فعالیتها
3. ساخت کلیپ برای بخش های مختلف اداره بنا به درخواست و نیز به صورت مستقل به منظور معرفی حوزه فعالیت
4. همکاری با گروه مستندساز شبکه خراسان جنوبی در تهیه ی 7 مستند که سه مستند با موضوع های گوشت قرمز ، کریمه کنگو و طیور خانگی هرکدام به مدت 20 دقیقه تولید و در شبکه یک سیما ، شبکه بازار و شبکه خاوران پخش و 4 مستند دیگر با موضوع های پرندگان زینتی ،سگ و گربه ، تب مالت و آنفلوانزا در دست ساخت می باشد .
ج) ارتباطات درون سازمانی و برون سازمان:
ارتباطات اداره روابط عمومی را می توان به دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم کرد.
- ارتباطات درون سازمانی:
1. به کار گیری از ظرفیت های همکاران علاقمند در حوزه ها مختلف مثل ساخت کلیپ،تولید مستند های دامپزشکی،برنامه های رادیویی، تهیه خبر، طراحی پوستر و بنر و...
2. ارتباط با کارکنان، اطلاع رسانی از طریق پیامک، سایت و تماس تلفنی (در صورت لزوم) نظرسنجی و انعکاس انتقادات و پیشنهادات کارکنان به مسئولین اداره
3. برگزاری جشنها و مراسمات ملی مذهبی بصورت خانوادگی در راستای آشنایی و ارتباط هرچه بیشتر خانواده همکاران که میتوان از مراسم پرفیض زیارت عاشورا هرهفته پنج شنبه ها ، مراسم جزء خوانی قرآن در شبهای ماه مبارک رمضان ، برگزاری مراسم در دهه اول محرم و اربعین حسینی با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقه در اداره کل دامپزشکی نام برد.
- ارتباطات برون سازمانی:
1. ارتباط با تعاونی ها و واحدهای فعال تولیدی در جهت انتقال نظرات و پیشنهادات به مسئولین مربوطه در اداره
2. ارتباط با دانش آموختگان حوزه دامپزشکی
3. ارتباط با واحد فناوری: خرید تجهیزات و امکانات لازم، گرفتن مشاوره و راهنمایی به منظور استفاده از آخرین دستاوردهای روز تکنولوژی در اداره روابط عمومی
د) مراسم ها و مناسبات
1. مشارکت در مناسبت های مذهبی- ملی، صنفی و سازمانی، پروژه های عمرانی، بازدید مقامات و شخصیت ها، نمایشگاه های موضوعی (مثل بسیج، هفته پدافند و... )
2. هماهنگی جهت حضور پرسنل اداره در راهپیمایی های مختلف
3. پوشش خبری سفرهای استانی مسئولین سازمان به استان
4. همکاری برای دعوت از سخنرانان برای مناسبت های مختلف
5. هماهنگی جهت دیدار مدیر کل با خانواده های بازنشستگان و سایر کارکنان
درپایان لازم میدانیم از همکاری های مدیر کل و معاونین محترم دامپزشکی استان ، مسئول محترم دفتر نمایندگی ولی فقیه، مسئول محترم اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و کلیه روسای ادارات ستادی محترم و همکارانی که ما را در این مهم همراهی کردند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم و امیدواریم در سال جدید این همکاری ها و تعامل ادامه دار باشد.
Leave a Comments