• 1403/04/25 - 10:25
  • تعداد بازدید: 250
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی از ایام تاسوعا و عاشورا تا اربعین حسینی

طرح تشدید نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی از ایام تاسوعا و عاشورا تا اربعین با قدرت اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «مجتبی نوروزی»، معاون وزیر و رئیس این سازمان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان و یاران آن امام شهید (ع)، از برگزاری طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی از ایام تاسوعا و عاشورا تا اربعین خبر داد و افزود: «در این طرح که از روز قبل از تاسوعا در حسینیه بزرگ زنجان کلید خورد، مقرر شده است تا اربعین در داخل و خارج از کشور با بخشنامه ارائه شده 1621 اکیپ ( 713 اکیپ ثابت و 908 اکیپ سیار) با همکاری 2553 نفر که متشکل از 917 دامپزشک، 1170 نفر در سایر رده‌ها و 500 نفر ذابح شرعی این عملیات اجرا گردد.
 
وی با بیان اینکه بناست تا بین نجف و کربلا چند سایت بازرسی ارشادی تدارک دیده شود و در هر مکانی ذبح و کشتار دام بود کنترل گردد اظهار کرد: اگرچه این اقدام برای سال اول جنبه تجربه نخست را دارد اما با توجه به اینکه 25 تا 30 میلیون نفر در حال تردد در ایام اربعین به عراق هستند و فصل گرما است و فساد پذیری بالاست به لحاظ فراورده ها حداکثر کنترل و نظارت صورت گیرد.
 
دکتر نوروزی در بخش نخست سخنانش با استناد به درسها و عبرتهای تاسوعا و عاشورای حسینی به نقش و تعریف بی بدیل واژه «برادر» و «زن» در قاموس درس‌های اهل بیت به ویژه پس از واقعه آموزنده عاشورا پرداخت و گفت: از آنجا که هدف امام حسین (ع) بیداری اجتماعی ملت در ادامه سایر بیداری‌ها که از مکتب انبیا و امام حسن (ع) و حسین (ع) بوده است، لذا پیرامون واژه برادر نیز باید دید مولفه‌های برادر گفتن چیست؟ آیا شناسنامه و ادعای برادری برای تعریف برادر کفایت می‌کند؟ آیا همچون انواع خیانت‌ها و جنایت‌ها از سوی برادران خونی در حق سایر برادران که به خاطر حبّ ثروت، قدرت و شهوت، برادر برادری یا خواهری را نابود کرده است، می‌توان به صرف رابطه خونی و شناسنامه ای، حق مطلب را در خصوص واژه «برادر» ادا کرد!؟
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه حضرت ابوالفضل عباس علمدار و فرمانده سپاه امام حسین (ع) بوده است گفت: با وجود این مقام اما ایشان به محض ماموریت آوردن آب نه نگفت و تمکین کرد. 
 
دکتر نوروزی در ادامه به شخصیت حضرت زینب به عنوان زنی سرشار از عاطفه و احساسات اشاره کرد و گفت: در واقع بالاتر از زن و برادر بودن آنها، مکتبی است که تعریف برادر و زن در جامعه بشری را آموخته است. کما اینکه حضرت زینب و اقدامات وی و حضرت سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا نشانه درایت و سیاست و شجاعت یک زن با خصیصه ستودنی و بی‌همتای حضرت زینب (س) است.
 
لازم به ذکر است در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام رنجبران مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز به تشریح برخی آموزه‌های عاشورا و تاسوعای حسینی به ویژه ولایت پذیری شهدایی همچون جضرت ابوالفضل پرداخت که بدون چون و چرا از ولایت تمکین می‌کرد.
  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 322621
کلمات کلیدی
حامد فاضلی

حامد فاضلی

تصاویر

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه