• 1402/07/15 - 16:10
  • تعداد بازدید: 750
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاکید نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر تامین نیروهای متخصص در سازمان دامپزشکی کشور

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر نقش دامپزشکان در حوزه سلامت جامعه مهم است باید در زمینهٔ تأمین نیروی متخصص و کارآمد سازمان دامپزشکی اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی امروز شنبه در مراسم ملی روز دامپزشکی افزود: سازمان دامپزشکی با کمبود نیروی متخصص روبرو است و باید به آن توجه شود.
وی با بیان این که دامپزشکی در جامعه مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: جایگاه اجتماعی دامپزشکان در کشور باید ارتقا یابد و مردم اهمیت کار آنان را در سلامت جامعه لمس کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی ضمن قدردانی از دامپزشکان کشور افزود: دامپزشکان، پیشتازان عرصه سلامت هستند و این سرمایه منابع انسانی به لحاظ مالی و جایگاه اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به خدمات دامپزشکی اظهار داشت: خدمات دامپزشکی بیش از یک قرن خدمت دارد و عمر آن به اندازه عمر تاریخ ایران است.
وی ادامه داد: ما میراث گذشتگان را داریم و باید به دامپزشکی و خدمات آن در طول تاریخ و تمدن توجه کرد و بخشی از مطالعات را پیرامون آن انجام داد.
وی درهمین حال بر رعایت حقوق حیوانات تاکید کرد و گفت: حیوانات دارای نظام فطری و خلقت هستند و باید حرمت بیشتری برایشان قائل شد.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر نگاه حرمت‌گذاری به حیوانات توسعه پیدا کند و حقوق آنها رعایت شود، خیلی از مسایل تغییر می‌کند.
وی تصریح کرد: یکی از درس‌هایی که باید به رشته دامپزشکی اضافه شود توجه به حقوق حیوانات است و نباید هر دارویی و واکسنی برای حیوانات استفاده کرد و یا هر برخوردی با آنها شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی گفت: در جامعه باید یک تحول اندیشه‌ای و تغییر نگاه راهبردی نسبت به حوزه حیوانات به‌ویژه در مجموعه دامپزشکی کشور ایجاد شود.
وی در عین‌ حال خواست طب سنتی در دامپزشکی مورد غفلت قرار نگیرد و اگر اقدام در این زمینه درست است، باب آن در دامپزشکی باز شود.

  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 308480
کلمات کلیدی
حامد فاضلی

حامد فاضلی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه