پنجشنبه 04 تیر 1405

flag
پیشخوان ارباب رجوع (ثبت و پیگیری مکاتبات) ثبت نام متقاضیان شغل مسئول فنی
  • 1405/04/01 - 11:20
  • تعداد بازدید: 147
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تشریح اقدامات سازمان دامپزشکی در پرونده «فداکار خدمت»؛ از اعزام تیپ تکاور ارتش تا پیگیری مطالبات خانواده بهزاد ابراهیمی

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، همزمان با سالگرد مفقود شدن بهزاد ابراهیمی در حین انجام مأموریت در اردوهای جهادی دامپزشکی در منطقه کموفه اندیکا استان خوزستان، گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور، علیرضا رفیعی‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با اشاره به حادثه مفقود شدن بهزاد ابراهیمی در جریان مأموریت جهادی در منطقه کموفه شهرستان اندیکا در تیرماه سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: از نخستین ساعات اعلام مفقودی، سازمان دامپزشکی کشور با تمام ظرفیت‌های ممکن، موضوع را در سطوح مختلف استانی و ملی پیگیری کرد و مجموعه‌ای از اقدامات میدانی، پشتیبانی، اداری و حمایتی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: در همان ساعات اولیه، با تشکیل تیم‌های جست‌وجو و بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای، عملیات گسترده‌ای برای یافتن وی آغاز شد که این جست‌وجوها با مشارکت عشایر منطقه، مجموعه‌های دولتی شامل اداره کل دامپزشکی، حفاظت محیط زیست، امور عشایر، فرمانداری شهرستان، منابع طبیعی و آبخیزداری، سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اندیکا، استانداری و هلال احمر استان خوزستان شامل تیم‌های واکنش سریع کوهستان، امداد و نجات دنبال شد و به مدت بیش از ۱۵ روز، روزانه حدود ۵۰۰ نفر در منطقه کموفه اندیکا در عملیات جست‌وجو حضور داشتند.

 

رفیعی‌پور ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور همچنین از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج سازندگی، مدیریت بحران کشور و فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیگیری‌های لازم را انجام داد که این اقدامات در نهایت منجر به اعزام تیپ تکاور به منطقه شد و علاوه بر این، کمک مالی لازم به اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان برای تأمین هزینه‌های جاری اکیپ‌های جست‌وجوگر که به مدت ۱۵ شبانه‌روز در منطقه مستقر بودند، اختصاص یافت.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به حضور میدانی مدیران و مسئولان سازمان تصریح کرد: در طول این حادثه، معاونان و مدیران ستادی و استانی سازمان دامپزشکی کشور در محل حضور یافتند و ضمن بررسی روند پیگیری‌ها، با مسئولان استان خوزستان و شهرستان اندیکا دیدار و گفت‌وگو کردند و همچنین مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با حضور در استانداری، در دیدار با مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، پیگیری‌های لازم را برای تعیین تکلیف وضعیت این همکار انجام داد و اینجانب نیز با محمدرضا موالی‌زاده، استاندار خوزستان، به عنوان عالی‌ترین نماینده دولت در استان، دیدار و درباره ابعاد حادثه و روند اقدامات انجام شده رایزنی کردم.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش پیگیری‌های اداری و حمایتی نیز مکاتبات لازم با مقامات ذی‌صلاح برای نام‌گذاری بهزاد ابراهیمی با عنوان «فداکار خدمت» انجام شد و همچنین مسئولان سازمان دامپزشکی کشور در چندین نوبت با حضور در منزل ایشان، ضمن دیدار با خانواده، گزارش اقدامات صورت‌گرفته را ارائه کردند و رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده وی نیز در حد مقدورات و ظرفیت‌های سازمانی در دستور کار قرار گرفت.

 

رفیعی‌پور افزود: با توجه به پایان سابقه کاری بهزاد ابراهیمی، هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با صندوق بیمه بازنشستگی کشور نیز برای طی مراحل مربوط به بازنشستگی وی انجام شده است و افزون بر این، گزارش کامل اقدامات و پیگیری‌های صورت‌گرفته به مقامات عالی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور نیز ارائه شده است.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان با تأکید بر روحیه ایثار و خدمت‌رسانی نیروهای دامپزشکی در مناطق سخت‌گذر و کم‌برخوردار کشور، یاد و نام بهزاد ابراهیمی را گرامی داشت و تصریح کرد: خدمت صادقانه در مسیر تأمین سلامت دام، امنیت غذایی و محرومیت‌زدایی، سرمایه‌ای ارزشمند برای سازمان دامپزشکی کشور است و یاد همکارانی که در این مسیر با اخلاص و فداکاری گام برداشته‌اند، همواره در حافظه این سازمان ماندگار خواهد بود.

  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 355711
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور