• 1398/03/07 - 19:53
  • تعداد بازدید: 691
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار با رییس و اعضای کمیته تب برفکی اتحادیه اروپا مطرح شد:

رییس سازمان دامپزشكی ایران خواستار راه اندازی آزمایشگاه رفرانس منطقه ای تب برفكی در ایران

جلسه کمیته تب برفکی اتحادیه اروپا با حضور هیات دامپزشکی ایران و ٥ کشور منطقه در پاریس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دكتر مارتین رییس كمیته تب برفکی اتحادیه اروپا و دكتر سامپشن ضمن برشمردن دستاوردهای اجلاس تب برفكی شیراز که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، از  همكاری ایران در برگزاری موفق این اجلاس تشكر کردند.
 رییس كمیته تب برفكی اتحادیه اروپا با مروری بر محورهای اصلی نقشه راه مصوب در اجلاس شیراز اولویتهای كمیته تب برفكی در فاصله سال های ٢٠١٩-٢٠٢٠ را برشمرد.
در این جلسه هیات دامپزشكی ایران ضمن ارایه گزارش از دستاوردهای برنامه پیشگیری و كنترل تب برفكی در ایران، بر جایگاه خاص كشورمان در كنترل این بیماری در منطقه تاكید نمودند.
دکتر علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشكی کشورمان گفت: ایران به دلیل همسایگی با پاكستان و افغانستان شرایط خاص دارد كه نیاز است تصمیمات جدی تری برای كنترل این بیماری در منطقه گرفت.
وی افزود: سابقه طولانی ایران در مبارزه با این بیماری تولید واكسن در بخش دولتی و افزایش تولید كنندگان واكسن در بخش خصوصی و مراكز علمی با سابقه در ایران همچون دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران و نیز بخش خصوصی فعال می طلبد تا ایران به مركز تشخیص فوری و كنترل این بیماری تبدیل شود.
دكتر رفیعی پور برنامه های مطالعاتی در خصوص ایمونوژنیسیتی سرویلانس اپیدمیولوژی و الگوی ویروس و بیماری و تشخیص سریع برنامه های آموزشی و انجام تستهاق مورد نیاز و تامین مواد  و كیتهای تشخیصی را از نیازهای اولویت دار دانست.
وی گفت: پیشنهاد مشخص ما برای كمك به كنترل بیماری و ریشه كنی آن راه اندازی آزمایشگاه رفرانس در ایران با همكاری فائو و اتحادیه اروپاست.
لذا مقرر گردید كمیته تب برفكی اتحادیه اروپا پیشنهاد ایران را بررسی و در مورد آن اعلام نظر كند.
 تشكیل كمیته مشورتی واكسیناسیون نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.
در این دیدار دکتر بهمن عابدی کیاسری مدیرکل دفترسازمان های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور نیز دکتر رفیعی پور رییس این سازمان را همراهی می کند.

  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 132962
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه