• 1399/07/21 - 13:21
  • تعداد بازدید: 983
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

صادرات 6 میلیون کیلوگرم فرآورده خام دام و طیور از فارس

مدیر کل دامپزشکی فارس از صادرات حدود ۶ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی و خوراک دام و طیور تحت نظارت این اداره کل در شش ماهه اول امسال خبر داد.

حمیدرضا ناظمی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی عنوان کرد: مواد مذکور شامل پای مرغ و پنجه مرغ، آبزیان تازه ( ماهی و میگو )، مرغ منجمد و شنیتسل منجمد، تخم مرغ خوراکی، جگر و سنگدان، خامه، شیرخشک و خوراک دام و طیور و آبزیان و ۱۴ قلاده حیوان خانگی بود که به کشورهای هنگ کنگ، اورسیا و روسیه صادر شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، ناظمی با اشاره به خدمات اداره کل دامپزشکی در شش ماهه اول سال، عنوان کرد: بیش از ده میلیون و ۴۰۰ نوبت سر واکسیناسیون دامی علیه بیماری‌های مختلف از جمله آبله، شاربن، هاری، تب برفکی گاو، تب برفکی گوسفند و بز و...انجام شد.

 

ناظمی اظهار کرد: بررسی و پایش بیماری‌ها در سطح استان منجر به شناسایی ۱۶۵ کانون بیماری دامی از جمله آبله، شاربن،تب برفکی و هاری شد که برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی در کانون بیماری‌ها اقدام شده است.

 

او با اشاره به طرح پایش بیماری‌های مشترک بین دام و انسان با هدف شناسایی و حذف دام‌های آلوده، گفت: ۲۱۶۷ مورد تست مشمشه در تک سمیان انجام گرفته و ۹ راس مثبت بود که منجر به  معدوم سازی دام‌های آلوده شد و  بالغ بر  ۶۴هزار نوبت سر تست بروسلوز یا تب مالت و تست سل در گاوها انجام شد که ۱۱۴ راس گاو آلوده شناسایی و به کشتارگاه ارسال شد.

 

مدیرکل دامپزشکی فارس بیان کرد: در نیمه اول سال جاری، ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی تحت نظارت این اداره  انجام شده است.

 

 

 

 

 

  • گروه خبری: اخبار استان
  • کد خبر : 256640
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه