• 1396/08/07 - 12:00
  • تعداد بازدید: 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز واکسیناسیون تب برفکی فاز دوم سال 1396

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در دامهای سنگین استان سمنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، دکتر مهدی اصغری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر افزود: در این مرحله حدود 40000 هزار راس گاو و گوساله مایه کوبی می شوند.


وی در ادامه با اعلام اینکه هزینه و تزریق واکسن رایگان است، افزود: در  این فاز نیز از واکسن های روغنی خارجی که به صورت عضلانی به دام ها تزریق می شود، استفاده خواهد شد.


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اضافه کرد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که سریع منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد، بنابراین باید مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز رعایت شود و دامداران از خریدوفروش دام بدون مجوز خودداری کنند.


وی ادامه داد: برای اجرای کامل و دقیق این واکسیناسیون در واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی  اکیپهای واکسیناسیون  دامپزشکی دولتی و خصوصی   بمدت یکماه  از تاریخ 96/8/6 لغایت  96/9/6  دامهای سنگین استان  را واکسینه می کنند.


دکتر اصغری در پایان علائم بیماری تب برفکی را زخم دردهان، زبان، پستان و سم حیوان عنوان کرد و از دامدارن عزیز درخواست نمود: اگر موردی از علائم بیماری تب برفکی را مشاهده کردند به اداره دامپزشکی محل اقامت خود و یا سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش نمایند.


 

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 201839
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه