• 1397/07/10 - 12:00
  • تعداد بازدید: 300
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای طرح فراگیر مایه کوبی رایگان علیه بیماری تب برفکی در استان خوزستان

طرح فراگیر و همزمان فاز 2 عملیات مایه کوبی رایگان علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سنگین ( گاو و گاومیش) استان خوزستان اجرا می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در این طرح طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی، برنامه واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان با استفاده از واکسن تب برفکی وارداتی و بصورت کاملاً رایگان و با بکار گیری توان عملیاتی اکیپهای مایه کوب بخش های خصوصی و دولتی اجرا می گردد .



دکتر مصطفی کنارکوهی افزود: در این عملیات کلیه دامهای سنگین ( گاو و گاومیش ) موجود در واحدهای دامداری صنعتی ، نیمه صنعتی، پرواربندی ها ، گاومیش داریها و دامداریهای روستایی با استفاده از واکسن رایگان و با رعایت کامل اصول بهداشتی و بیوسکیوریتی تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می گیرند .



دکتر کنار کوهی اظهارداشت: مدت زمان اجرای این عملیات 30 روز کاری بوده و اکیپ های شهرستانی مجری طرح موظف هستند با رعایت کیفیت و کمیت در موعد مقرر عملیات را به اتمام برسانند .


کنارکوهی تاکید کرد: دامداران از خریداری و جابجا نمودن دام بدون رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای خودداری نموده و رعایت اصول بهداشتی در محل دامداری خود از جمله حوضچه های ضد عفونی محل ورودی دامداری را فعال نمایند.



از دامداران استان درخواست می شود که در خصوص اجرای عملیات با ادارات دامپزشکی شهرستانها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان ایمنی حاصل از مایه کوبی فازهای قبلی را حفظ نمائیم .



شایان ذکر است که بیماری تب برفکی بعنوان مسری ترین و مهمترین بیماری اقتصادی ، در صورت بروز نقش مهمی در  افت تولید انواع فرآورده های پروتئینی با منشاء دامی ، شیر و فرآورده های آن خواهد داشت .

  • گروه خبری: اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 76380
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه