• 1396/06/07 - 12:00
  • تعداد بازدید: 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افزایش قابل ملاحظه عملکرد بخش سرولوژی آزمایشگاه دامپزشکی قزوین



دکتر ثوره جلیل ابراهیم رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان قزوین از افزایش 95 درصدی عملکرد بخش سرولوژی آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان قزوین در پنج ماهه اول ابتدایی سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال 1395 خبر داد و افزود در طرح مراقبت از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، تمام مزارع پرورش استان اعم از اجداد ، مادر، تخمگذار تجاری و .... ، به صورت منظم و برنامه ریزی شده مورد پایش قرار می گیرند.

این مقام مسئول اعلام کرد در 5 ماهه نخست امسال با انجام 7391 مورد آزمایش HI (H5,H7)، در مقایسه با سال گذشته که 3780 مورد بوده است با افزایش عملکرد 95 درصدی مواجه بوده ایم. وی خاطرنشان ساخت مراقبت مستمر از بیماری از طریق اخذ نمونه و آزمایشات مربوطه قطعاً اداره کل را در شناسایی وضعیت بیماری در استان یاری نموده و نقش مهمی در حفظ سرمایه طیور استان خواهد داشت.

استان قزوین با دارا بودن تنها مزارع اجداد تخمگذار در کشور و نیز فعالیت تعداد قابل توجهی از فارم های مادر و تخمگذار تجاری و نیز نیمچه گوشتی از شاخص ترین استان های کشور در تولیدات فرآوردهای خام دامی همچون گوشت مرغ و تخم مرغ محسوب می گردد.
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 199678
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه