• 1396/06/13 - 12:00
  • تعداد بازدید: 73
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برای تجارت و ورود به بازار های جهانی باید محصولات مدنظر مورد تایید دامپزشکی باشند/ از شرایط ورود، داشتن کد IR و مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی است

دامپزشکی استان با اجازه صادرات مرغ، ماهی، خوراک آبزیان، شیرخشک و غیره سلامت کشور و بعضی از کشور هایی که به آن ها صادرات انجام می شود را تامین می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به صادرات محصولات و فراورده های خام دامی از استان، انجام تجارت و ورود به بازار جهانی را مستلزم تولید محصولات با کیفیت و با رعایت اصول بهداشتی و منطبق با استاندارد های کشور های مقصد دانستند.

دکتر عبدالمحمد نجاتی گفت: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور با انجام ممیزی از واحد های مختلف و ارایه کد IR به واحد های دارای شرایط لازم برای صادرات زمینه تولید و صادرات محصولات بهداشتی و سالم را فراهم نموده است.

دکتر نجاتی بیان داشت: تا کنون 20 کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان، یک کارخانه شیرخشک، 1 کارگاه بسته بندی ماهی در استان موفق به اخذ کد IR و قادر به صادرات محصولات خود به کلیه کشور ها می باشند.

وی گفت: در سال جاری با انجام نظارت های بهداشتی و آزمایشات لازم مجوز صادرات 9 تن ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی استان به کشور روسیه صادر شده است.
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 208797
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه