• 1396/10/28 - 12:00
  • تعداد بازدید: 145
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برخورد جدی دامپزشکی مشهد با عرضه کنندگان و دستفروشان غیر مجاز طیور زنده

شبکه دامپزشکی مشهد، در یک فعالیت مشترک با شهرداری و نیروی انتظامی شهرستان نسبت به جمع آوری و برخورد جدی با فروشندگان و دستفروشان غیر مجاز طیور زنده و بومی اقدام نمود.



به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، دکتر بهروز خسروی نیا با بیان اینکه عرضه طیور بومی ازجمله مرغ، خروس، اردک، بلدرچین و غیره در معابر عمومی و مراکز پرنده فروشی سطح شهرستان ممنوع می باشد،گفت: از آنجاکه پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می‌شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند لذا نقل و انتقال و خرید فروش بدون ضابطه آنها می‌تواند موجب انتشار عامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان را ممکن است به همراه داشته باشد.



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در ادامه افزود: با توجه به جهش های ژنتیکی، ویروس عامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و احتمال کمپلکس شدن این عامل با عامل بیماری آنفلوآنزای انسانی،این بیماری از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی و بهداشت جمعیت طیور محسوب می شود.



وی یادآور شد: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به راحتی از طریق فضولات، تجهیزات مکانیکی، باقیمانده های جیره غذایی واحد های آلوده و لاشه پرندگان درگیر منتقل و در صورت عدم پیشگیری لازم باعث ایجاد همه گیری شود.



این مقام مسئول اظهار داشت: در این فعالیت به دستفروشان و عرضه کنندگان غیر مجاز طیور بومی و طیور پرورشی صنعتی هشدارهای لازم داده شد.

 










  • گروه خبری:
  • کد خبر : 206590
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه