• 1396/08/07 - 12:00
  • تعداد بازدید: 68
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری رزمایش دامپزشکی خراسان جنوبی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

همزمان با هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل دامپزشکی خراسان جنوبی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان رزمایش برگزار می کند.


 


 


سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: با توجه به جایگاه و نقش دامپزشکی در پدافند غیر عامل، مانور مبارزه با بیماری آنفلوآنزای  فوق حاد طیور با محوریت دامپزشکی و همکاری دستگاه های ذیربط برگزار می شود.


 به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، دکتر « محمد اصغرزاده » ماهیت فعالیت های دامپزشکی را پدافندی دانست و اظهار کرد: همجواری با کشور افغانستان اهمیت این اقدامات را در مقابله با بیوتروریسم و جلوگیری از عوامل بیماریزا دو چندان کرده است.


وی به اهم برنامه های دامپزشکی طی این هفته اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین برنامه های دامپزشکی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل تشکیل اکیپ های واکنش سریع برای مانور فرضی علیه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، رژه موتوری، برگزاری نمایشگاه، برنامه های رادیویی و تلویزیونی است که رزمایش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی دهم آبان ماه سال جاری در شهرستان خوسف برگزار می شود.


« اصغرزاده » بیان داشت: این مانور در قالب اکیپ های نمونه برداری بیماری ، قرنطینه ومعدوم سازی با هدف آمادگی بیشتر و افزایش توان اجرایی و آگاهی بخشی به مردم در این حوزه اجرا خواهد شد .


 

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 199729
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه