• 1396/08/27 - 12:00
  • تعداد بازدید: 85
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان خبرداد:

تشکیل جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دراستانداری هرمزگان

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع و انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان مهاجر امکان بروز این بیماری افزایش می‌یابد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر محمد جانباز(دبیر ستاد) در این جلسه که با حضور دستگاه های مربوطه و به ریاست معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان( جانشین رئیس ستاد) برگزار شد، اظهار داشت: با انجام مراحل مراقبت، پایش، اطلاع رسانی با پیشگیری مناسب توسط اداره کل دامپزشکی و همکاری ادارات مرتبط، استان هرمزگان در سال گذشته جز استانهای عاری از بیماریآنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود .

وی به احتمال شیوع این بیماری در فصل سرد سال اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل انتقال بیماری و انتشار این بیماری عرضه غیر مجاز طیور و همچنین حمل و نقل غیر مجاز طیور و فرآورده های آن به ویژه کود مرغی است که باید به صورت جدی با آن برخورد شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه تا کنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان هرمزگان شناسایی نشده است، گفت: تشکیل تیم‌های مراقبت و پایش، تشکیل ستادآنفلوانزا با دستگاه‌های مرتبط در شهرستان های استان و برخورد قاطع با عرضه کنندگلن و حاملین طیور و فرآورده های طیور غیر مجاز را از جمله اقداماتی می‌باشد که برای مقابله با این بیماری در استان انجام شده است که حمایت کلیه ادارات عضو ستاد آنفلوانزای استان در پیشگیری از بروز بیماری بسیار حائز اهمیت است .

مهندس بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی استان از اداره کل دامپزشکی برای مقابله با این بیماری تاکید کرد .

وی در جلسه به مراقبت های اداره کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی به مرغداران و عموم مردم از طریق صدا وسیما، نصب بنر و آموزش های ویژه به مرغداران و روستائیان باید انجام شود .

وی بر تشدید نظارت بر تردد خودروهای حامل طیور و فرآورده های آن تاکید داشت .   

در پایان مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان تاکید کرد مرغداران اصول امنیت زیستی و قرنطینه واحدهای مرغداری را بسیار جدی گرفته و هرگونه تلفات غیر عادی را سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی نمایند .

وی از روستائیان خواست پرندگان اهلی خود را محصور نگه داشته و شرایط حضور پرندگان وحشی در محل زندگی طیور خود را به حداقل برسانند .

  • گروه خبری:
  • کد خبر : 203289
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه