• 1396/10/02 - 12:00
  • تعداد بازدید: 143
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با ناظرین ذبح و صید شرعی در استان هرمزگان

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای نظارت بر کشتار بهداشتی وذبح و صید شرعی ناظرین باید به احکام فقهی وعلمی ذبح آشنا بوده، ناظرین بهداشتی و شرعی مکمل هم هستند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، آیت الله عالمی در جلسه ناظرین ذبح و صید شرعی در بندرعباس ضمن تشکر از مدیر کل دامپزشکی به نیاز مساعدت و همراهی همیشگی مدیر کل با ناظرین شرعی اشاره کرد .

وی ناظرین بهداشتی و شرعی را مکمل هم دانست که پشتیبانی مدیر کل دامپزشکی استان از هر دو بخش باعث ایجاد ضریب اطمینان مصرف کنندگان خواهد بود .

آیت الله عالمی وظیفه ناظرین شرعی در خصوص تضمیین حلیت دام، طیور و آبزیان را بسیار مهم و با ارزش برشمرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: وظیفه ناظرین شرعی این است که از کشتارگاه هیچ محصول غیر حلال و غیر طاهر خارج نشود .

وی تصریح کرد : جلوگیری از ورود کشتار غیر حلال به بازار مصرف و حراست از سفره حلال مردم از وظایف اصلی ناظرین ذبح وصید شرعی بوده و ناظرین جدی بودن در فهم احکام صید و ذباحه را تاکید کرد .

مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : در استان قریب به40 نفر روحانی کار نظارت بر ذبح وصید شرعی را در کشتارگاهها و مراکز عرضه آبزیان بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فخرایی افزود: در راستای ارتقاء دانش ناظرین ذبح وصید شرعی کارگاههای آمورزشی در طول سال برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد : با همکاری دامپزشکی استان و ناظرین ذبح وصید شرعی ،تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر غیر حلال بودن کشتار دام در استان گزارش نشده است و این نشان از نظارت دقیق بر مراحل کشتار دارد.

در ادامه این جلسه مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان ضمن خیر مقدم به آیت الله عالمی و هیئت همراه از فعالیت و همراهی ناظرین شرعی استان تشکر نمود .

دکتر محمد جانباز به داشتن تمام مراکز تهیه بسته بندی، فراورده های خام دامی استان به مسئولین بهداشتی و ناظرین شرعی اشاره کرد و نحوه نظارت ایشان را بسیار مثمر و حائز اهمیت برشمرد .
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 204364
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه