• 1396/09/26 - 12:00
  • تعداد بازدید: 123
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حذف کامل مصرف مالاشیت گرین از مزارع آبزی پروری قزوین در دستور کار دامپزشکی است

از سال 1394 ماهیهای موجود در 11 واحد پرورش آبزی پروری در استان قزوین به دلیل آلودگی با مالاشیت گرین حذف شده است

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: مالاشیت گرین یک ماده غیر مجاز در صنعت آبزی پروری است که در صورت مصرف ماهیهای آلوده به این ماده توسط انسان، موجب سرطانزایی،عوارض تنفسی و ... می شود و در صورت آلوده بودن ماهیها، حتی اجازه مصرف به عنوان خوراک دام را نیز ندارند.

دکتر راول غلامپور اقدمی تصریح کرد از سال 93 تاکنون اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای ممنوعیت مصرف این ماده تحت عنوان ضدعفونی کننده اقداماتی همچون برگزاری کارگاههای آموزشی برای آبزی پروران ، تحویل رایگان ماده ضدعفونی جایگزین ، پایش و نمونه برداری از مزارع آبزی پروری را به انجام رسانده است .

دکتر اقدمی تصریح کرد: از سال 94 تا کنون157 مورد بازدید و نمونه برداری از استخرهای پرورش ماهی استان انجام شده است که 509 نمونه از این استخرها به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال و ماهیهای کلیه مزارعی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بود معدوم شد.

گفتنی است تعداد مزارعی که در سال 1394 از ماده سرطانزای مالاشیت گرین استفاده کرده بودند 9 واحد و از سال 95 تا کنون 3 مورد شناسایی شده است
  • گروه خبری:
  • کد خبر : 208160
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه