• 1396/12/08 - 12:00
  • تعداد بازدید: 216
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دكتررفیعی پور در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیوردرمرکز بین المللی همایش‌های رازی اظهار داشت:

صنعت طیور کشور عمری 100 ساله دارد که شروع فعالیت این صنعت با دوهزار قطعه بوده واکنون 27 هزار واحد مرغداری در سطح کشور دست اندرکارتولید می باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشكی كشور دكتر رفیعی پور امروز هشتم اسفندماه در ششمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور اظهار کرد، صنعت طیور كشورعمری 100 ساله دارد که شروع فعالیت این صنعت با دوهزار قطعه آغازشدو اکنون 27 هزار واحد مرغداری در سطح کشور داریم.

وی افزود:امروزه سیستم یکپارچه‌ای درصنعت طیور كشوربه همراه آزمایشگاه‌های مجهز و پژوهشگاههای متعدد ایجاد شده تا صنعتی پایدار و رو به رشد را در كشورشاهد باشیم.



رئیس سازمان دامپزشكی كشورگفت :سالانه 2 تا 4 میلیون پرنده مهاجر با 400 گونه مختلف به استان‌های  شمالی کشورمان وارد می شوند که این موضوع موجب اپیدمی و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوآنزای طیور140 سال پیش برای اولین بار شناسایی و گزارش شد، گفت: در این سال‌ها دنیا همواره با این بیماری مواجه بوده است ومهاجرت اجتناب ناپذیر پرندگان شرایط این بیماری را به وضعیت كنونی رسانده است که به عنوان یک تهدید همیشگی مطرح است لذا بایددر مدیریت تولید خود بازنگری داشته باشیم 



وی افزود:ناوگان حمل و نقل صنعت طیور كشور دچار خطاها و ضعف هایی است كه این عوامل خود باعث انتشار بیماری در سطح كشور میشود و عوامل بیماری زا را بین واحدها گسترش می دهد و منتج به خسارات زیادی ازین طریق می شوداز طرفی هنوز واحدهای غیرمجاز طیوری داریم که تاكنون تعیین تکلیف نشده‌اند و همین عامل موجب دامن زدن و بروز بیماری‌ در سایر مرغداری‌هامی‌شود.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور بیان كرد باید از تراکم نامتوازن این صنعت در كشور جلوگیری کنیم به طوریکه هم اکنون تراکم تولید را در یک سوم كشورشاهدهستیم وهمین تجمع و تراكم واحدها در چندنقطه باعث افزایش احتمال اپیدمی و همه گیری درشرایط بروز بیماری میشود.

همجچنین وی عرضه پرندگان خاصه پرندگان مهاجر وآزادپرواز را در مراکز عرضه پرندگان از مشکلات دیگر این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: صنعتی که پس از این همه سال به تولید مناسب و مازاد تولید و صادرات رسیده است، به همین دلایل اندک، دچار گرفتاری شده است که امیدوارم خروجی این هم اندیشی وکنگره‌های ارزشمند، بتواند به حل مشكلات وتوسعه ی این صنعت كمك كند.


  • گروه خبری:
  • کد خبر : 199182
کلمات کلیدی

نظرات

Comments Counts : 0

Leave a Comments

لینک کوتاه